Linux og Win XP
Fra : Peter Elmkvist Snabe

Dato : 11-08-02 15:51

Jeg er på udkig efter en linuxdistribution, der er nem at finde ud af,
billig (ønsker dokumentation) og som kan køre sammen med en Win Xp på samme
PC.

Nogen forslag

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 11-08-02 15:59

Peter Elmkvist Snabe skrev:

> Jeg er på udkig efter en linuxdistribution, der er nem at finde
> ud af, billig (ønsker dokumentation) og som kan køre sammen med
> en Win Xp på samme PC.

Hvammæ sød lakrids: <http://www.lycoris.com/>.

// Klaus

Fra : Larz

Dato : 11-08-02 16:10

Peter Elmkvist Snabe wrote:
> [...]
> billig (ønsker dokumentation) og som kan køre sammen med en Win Xp på samme

Lige bortset fra "nem" så er det næten alle linux distro'er... Men er du
vandt til XP så skal du nok prøve Mandrake, redhat eller SuSE... SuSE er
den eneste der ikke kan downloades frit (ikke i seneste version)...

Er du lidt mere modig, synes jeg du skal prøve debian :)

Der kan downloades herfra:

   <ftp://ftp.sunet.se/pub/Linux/distributions/>

--
-
Lars

Fra : Peter Jespersen

Dato : 11-08-02 18:32

On Sun, 11 Aug 2002 16:51:17 +0200, Peter Elmkvist Snabe wrote:

> [...]
>billig (ønsker dokumentation) og som kan køre sammen med en Win Xp på samme

SuSE opfylder ganske alle kriterierne. Koster 640kr i Professionel udgaven,
der medfølger 1000+ siders dokumentation, 2300+ medbundlede og testede
applikationer og hele svineriet ligger på 7-8 CD'ere og en DVD.

MHT sameksistens, så Slå ACPI fra, installer XP og derefter Linux og lad
Linux smide bootmanageren LILO i MBR og alt kører som i olie!

Live long and prosper...
Peter Jespersen, member of Team OS/2 Denmark, Linux User #221493
flywheel@illogical.dk
http://www.illogical.dk
I shall return! - (D. McArthur)

Fra : Peter Elmkvist Snabe

Dato : 11-08-02 16:40

[...]

Nu spørger jeg måske dumt, men hvad er ACPI, og hvor slås det fra. Kan det
godt køre med NTFS? Jeg kiggede på Suse's hjemmeside - der står kun nævnt
95, 98 og ME.

Men hensyn til partioneringen - kan det foregå under linux-installationen?

Mvh

Peter Snabe

Fra : Christoffer Olsen

Dato : 11-08-02 17:46

"Peter Elmkvist Snabe" <peter@snabe.dk> writes:

> Nu spørger jeg måske dumt, men hvad er ACPI, og hvor slås det fra. Kan det

ACPI er noget strømstyring ala APM, det slås fra i biosen - Dog kører
Linux og XP fint sammen her med ACPI aktiveret og det hele.

Christoffer Olsen

Linux - Free as in 'freedom', not as in 'free beer'