Hvordan skriver jeg den rigtige sti til Da~
Fra : Matus

Dato : 11-08-02 14:48

Jeg skal tre mapper op - og så ned i mappen "database".
Men den reagerer ikke på det en med kun kendskab til html ville foreslå
Hvordan skal jeg angive den rigtige sti?

<%
Dim dbc
Dim strConn
Dim strpath

strConn = "Driver={Microsoft Access Driver
(*.mdb)};DBQ=../../../database/scart.mdb"
Set dbc = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
dbc.open strConn
%>

Fra : Rune Bjerregaard

Dato : 11-08-02 15:32

> (*.mdb)};DBQ=../../../database/scart.mdb"

du kan evt. prøve med "/database/scart.mdb"

Hvis din "database" mappe dog er uden for root vil du nok være nødt til at
mappe ud som du har gjort. Prøv med en ../ mindre eventuelt?

Søndags-Hilsen

Rune

Fra : Matus

Dato : 11-08-02 15:54

"Rune Bjerregaard" <Rune@Direkte.org(remove-this-for-reply)> skrev i en
meddelelse news:aj5shu$19al4g$1@ID-151537.news.dfncis.de...

> du kan evt. prøve med "/database/scart.mdb"
>
> Hvis din "database" mappe dog er uden for root vil du nok være nødt til at
> mappe ud som du har gjort. Prøv med en ../ mindre eventuelt?

Problemet er at DB-mappen er udenfor root, og den skal 3 niveauer tilbage.
Men skal stien angives på en speciel måde i ASP. Der er jo en linie der
hedder "Dim strpath", jeg kan bare ikke se at den er 'Dimentioneret'

---------------------------------
<%
Dim dbc
Dim strConn
Dim strpath

strConn = "Driver={Microsoft Access Driver
(*.mdb)};DBQ=../../../db/scart.mdb"

Fra : Jørn Andersen

Dato : 11-08-02 17:59

On Sun, 11 Aug 2002 15:48:27 +0200, "Matus" <matus99@yahoo.com> wrote:

> [...]
>Dim strpath
>
>strConn = "Driver={Microsoft Access Driver
>(*.mdb)};DBQ=../../../database/scart.mdb"

Nu ved jeg ikke helt, hvordan din directory-struktur er, men hvis fx
wwwroot og database ligger på samme niveau, så angiv den som om den lå
i wwwroot-grenen (med Server.MapPath) og brug Replace - fx:

strConn = "Driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ=" & _
Server.MapPath ("../../scart.mdb") & ";"
strConn = Replace(strConn, "wwwroot", "database")

<SNIP resten>

Good luck!

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Matus

Dato : 11-08-02 21:33

"Jørn Andersen" <jorn@jorna.dk> skrev i en meddelelse

> Nu ved jeg ikke helt, hvordan din directory-struktur er, men hvis fx
> wwwroot og database ligger på samme niveau,

De ligger ikke på samme niveau, men således:

database
|_scart.mdb
wwwroot
|_mappe_1
|_mappe_2
|_filnavn.asp

Fra : Jørn Andersen

Dato : 12-08-02 03:07

On Sun, 11 Aug 2002 22:32:54 +0200, "Matus" <matus99@yahoo.com> wrote:

>De ligger ikke på samme niveau, men således:
>
>database
> |_scart.mdb
>wwwroot
> |_mappe_1
> |_mappe_2
> |_filnavn.asp

Ifølge din tegning ligger "wwwroot" og "database" da på samme niveau,
ikke?
Og altså kan du bruge mit forslag:

Fra : Matus

Dato : 12-08-02 12:45

> On Sun, 11 Aug 2002 22:32:54 +0200, "Matus" <matus99@yahoo.com> wrote:
>
> Ifølge din tegning ligger "wwwroot" og "database" da på samme niveau,
> ikke?
> Og altså kan du bruge mit forslag

Undskyld, du har selvfølgelig ret, men jeg får alligevel følgende fejl:

[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver] '(unknown)' is not a valid path.
Make sure that the path name is spelled correctly and that you are connected
to the server on which the file resides.

Er det noget du kan se noget ud af..?

Fra : Jørn Andersen

Dato : 12-08-02 21:08

On Mon, 12 Aug 2002 13:44:37 +0200, "Matus" <matus99@yahoo.com> wrote:

> [...]
>Make sure that the path name is spelled correctly and that you are connected
>to the server on which the file resides.

Det den siger er, at den ikke kan finde databasen, der hvor den er
angivet til at skulle være. Måske jeg ikke helt kan gennemskue præcist
hvor din database ligger.

Du skal prøve at udskrive din variabel i scriptet, så du kan se, hvor
det er stien ikke passer.

strConn = "Driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ=" & _
Server.MapPath ("../../scart.mdb") & ";"
strConn = Replace(strConn, "wwwroot", "database")
' Indsæt så midlertidigt disse to linier:
Response.Write strConn & "<br>"
Response.End

- så burde du kunne se, hvor det går galt. Ellers indsæt (frø
Response.End):
Response.Write Server.MapPath ("/") & "<br>"
- så får du din webroot, og så burde du kunne tælle dig frem til
derfra, om der er kommet en "../" for meget eller for lidt med i stien
til databasen - eller hvad der ellers går galt. Hvis du ikke kan
gennemskue det, så post de to linier, så er der sikkert nogen, der kan
hjælpe.

Good luck!

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Rune Bjerregaard

Dato : 12-08-02 13:52

"Matus" <matus99@yahoo.com> wrote in message
> [...]

> strConn = "Driver={Microsoft Access Driver
> (*.mdb)};DBQ=../../../database/scart.mdb"
> Set dbc = Server.CreateObject("ADODB.Connection")

Jeg ved ikke om det kan hjælpe, men nedenstående database-swada bruger jeg
hver gang i asp-opgaver og den virker. Altid / (bank-bank)

Set cnnLogin = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
cnnLogin.Open("DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};" _
& "DBQ=" & Server.MapPath("../db/login.mdb"))

Hilsen Rune

Fra : Jørn Andersen

Dato : 12-08-02 21:11

On Mon, 12 Aug 2002 14:52:01 +0200, "Rune Bjerregaard"
<Rune@Direkte.org(remove-this-for-reply)> wrote:

> [...]
> cnnLogin.Open("DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};" _
> & "DBQ=" & Server.MapPath("../db/login.mdb"))

Problemet er, at Matus skal bruge en sti, som ligger uden for
webscope, og derfor kan denne løsning ikke direkte bruges.

I dit tilfælde er din database faktisk helt frit tilgængeligt på
nettet, hvilket er OK, hvis du ikke har følsomme oplysninger, men
ellers kan være et problem :)

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Rune Bjerregaard

Dato : 13-08-02 10:10

> I dit tilfælde er din database faktisk helt frit tilgængeligt på
> nettet, hvilket er OK, hvis du ikke har følsomme oplysninger, men
> ellers kan være et problem :)

Der tager du desværre fejl. Min mappe "db" ligger absolut uden for mit
webscope. I nævnte eksempel mapper jeg dog bare fra roden af root. Derfor
kun een "../" ..

Rune

Fra : MS

Dato : 15-08-02 22:27

Uden at kloge i det, men virker denne så ikke

strConn = "Driver={Microsoft Access Driver
*.mdb)};DBQ=c:\inetpub\database\scart.mdb"

ms

Fra : Rune Bjerregaard

Dato : 16-08-02 14:39

"MS" <ms@msv.dk.NOT> wrote in message
> Uden at kloge i det, men virker denne så ikke
>
> strConn = "Driver={Microsoft Access Driver
> *.mdb)};DBQ=c:\inetpub\database\scart.mdb"

Jo muligvis vis det var en IIS på lokal maskine..(ikke tilfældet ved mig)