Postnumre - Leverandør
Fra : Jensen

Dato : 11-08-02 13:33

Jeg har en tabel med postnumre kaldet "postnummer", til hvert postnummer er
der en leverandør med unikt ID.
Leverandøren er placeret i en anden tabel kaldet "leverandør"

Det er så meningen at brugeren v.h.a. et inputfelt skal skrive sit
postnummer, for dernæst at få den relavante leverandør vist

hvordan gør man lige det nemmest

Jensen

Fra : Jakob Møbjerg Nielse~

Dato : 11-08-02 14:52

Jensen wrote:
> Det er så meningen at brugeren v.h.a. et inputfelt skal skrive sit
> postnummer, for dernæst at få den relavante leverandør vist

Dette spørgsmål hører til databasegruppen, men:

SELECT leverandør.navn FROM postnummer, leverandør WHERE postnummer.id =
leverandør.id AND postnummer.postnummer = 1234;

--
Jakob Møbjerg Nielsen | "Five exclamation marks, the
jakob@dataloger.dk | sure sign of an insane mind."

Fra : Michael Barrett

Dato : 12-08-02 06:55

> [...]
>
> Det er så meningen at brugeren v.h.a. et inputfelt skal skrive sit
> postnummer, for dernæst at få den relavante leverandør vist

Eller:
SELECT leverandør.navn
FROM postnummer, leverandør INNER JOIN postnummer ON leverandør.postnummer =
postnummer.postnummer
WHERE postnummer.postnummer = [hvad der nu er indtastet]

Michael