letteste laptop?
Fra : BlackOut

Dato : 11-08-02 13:21

Hvor let kan en bærbar blive? Jeg synes de fleste hoverer omkring de 3 kilo.

Kender i nogen der er endnu lettere?

Fra : Flemming Joensson

Dato : 11-08-02 13:44

"BlackOut" <ea_postbox@hotmail.com> wrote in

> Hvor let kan en bærbar blive? Jeg synes de fleste hoverer omkring
> de 3 kilo.
>
> Kender i nogen der er endnu lettere?

Dell har en enkelt model der vejer omkring 1.8 kg - den er totalt synd
og iøvrigt ret sej (og meget dyr) .
Tror også IBM har en model i den størrelse/tykkelse.

Flemming

Fra : Tinky Winky

Dato : 11-08-02 13:54

> Hvor let kan en bærbar blive? Jeg synes de fleste hoverer omkring de 3
kilo.

Man skal op omkring 15-20 K kr. (i de skrabede modeller) før de rigtigt
begynder at komme under 3 kg.

> Kender i nogen der er endnu lettere?

IBMs X serier vejer ca. halvanden kg.

HP omnibook 500, ca. 1,4 kg ude af "docking stationen".

Fujitsu lavede nogle på lidt over 1 kg på et tidspunkt og laver vist stadig
nogle der er lette på omkring halvanden kg.

Toshiba Portegé. Ca. halvanden.

Sony har nogle meget små med skærme med halv højde.

Og så er der "mellem vægterne", Dell har fx en serie computere på under 2
kg.

Fra : Kim Søvsø Pedersen

Dato : 12-08-02 07:22

"BlackOut" <ea_postbox@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hvor let kan en bærbar blive? Jeg synes de fleste hoverer omkring de 3
kilo.

> Kender i nogen der er endnu lettere?

Jeg har købt en Thinkpad X20 med 320 mb ram til ca. 10.500,- hos laptops.dk.
Den vejer ca. 1.5 kg og er klart den lækreste bærbare jeg har haft fingrene
i... 1024x768 på 12", titaniumlåg osv.

Den kan i hvert fald anbefales. Og X22 og nyere skulle vist have indbygget
trådløs netværk :) Men de koster også lidt mere..

Kim

Fra : Søren Friis

Dato : 31-10-02 21:24

ASUS m2400 serien vejer kun 2 kg.
Det er den letteste maskine med P4 CPU jeg har kunne finde.
Desuden koster den "kun" omkring 14k
/SF