wireless til linux
Fra : John

Dato : 11-08-02 12:39

Er der nogen der har nogle specielle gode erfaringer med wireless netkort
til linux (driver, drift mv.) Der er ikke ret mange der ser ud til at de
understøtter linux... .

Det skal forrest været et kort der kan bruges til en bærbar (der skal også
gerne være et til en stationær)

Er der forslag ?

John

Fra : Jesper Toft

Dato : 11-08-02 17:37

John wrote:

> [...]
> understøtter linux... .
>
> Det skal forrest været et kort der kan bruges til en bærbar (der skal også

Jeg har endnu ikke haft et i hånden der ikke har virket i linux..
( lucents, Dells, dlinks ... )

Jeg bruger selv et Dell (Lucent clon) og et noname (dlink clon)
Og de kører der ud af (med orinoco driveren).

/Jesper

Fra : P

Dato : 11-08-02 19:45

Jesper Toft <jesper@liscom.dk> writes:

> Jeg har endnu ikke haft et i hånden der ikke har virket i linux..
> ( lucents, Dells, dlinks ... )

Det er ummidelbart ikke lykkeds mig at få kernen til at kendes ved mit
ZyAir100 kort. Det skulle efter sigende være PrismII-baseret men
orinoco-driveren ser ikke ud til at kendes ved det.

--
- P

Fra : Nichlas Larsson

Dato : 06-10-02 17:23

Jeg har også været igang med mit compaq WL210 kort på min bærbar, og jeg har
fået det til at virke i Red Hat 7.3, dog uden configuration !!!

I mit nye Debian har jeg ikke fået det til at virke endnu :(

Nichlas Larsson