Kommunionsbøger?
Fra : Bente Feldballe

Dato : 11-08-02 11:46

Findes der nogen steder en oversigt over, hvilke sognes kommunionsbøger, der
er bevaret og i givet fald hvor, de befinder sig?

Disse lister over altergængere er jo en herlig kilde til overblik over et
sogns beboere, men desværre findes de kun integreret i selve kirkebogen i 2
af de sogne, jeg arbejder med. Alle mine rødder befinder sig indenfor det
nørrejyske område. Kan jeg være heldig, at nogle af disse bøger befinder sig
i Viborg?

Med venlig hilsen

Bente Feldballe
bf@milloup.dk
http://www.milloup.dk/bf/

Fra : Tom Stryhn Sr.

Dato : 11-08-02 12:45

I oversigten fra 1988

http://www.sa.dk/lav/brugearkivet/elpub/register.pdf

Landsarkivet for Nørrejylland og
hjælpemidlerne til dets benyttelse står
kommunionsbøger, se Præstearkiver 2/25 - 66

så man må gå udfra at depå arkivet har en oversigt over hvad der findes
Tom Stryhn Sr.
stryhn@email.dk
http://freepages.genealogy.rootsweb.com/~stryhn/

Fra : Bente Feldballe

Dato : 11-08-02 15:04

Tusind tak! Så ved jeg, hvad jeg skal kigge efter næste gang i Viborg.

Med venlig hilsen

Bente Feldballe