ny adsl periodisk ok ?
Fra : lars b. nielsen

Dato : 11-08-02 10:37

Jeg har lige etableret en gør det selv adsl...... MEN

jeg vil sige at jeg nu er periodisk online. Det er en siemens lt. Sync lyser
i lange perioder grønt men engang hver 5. til 10. min lyser den rød. Når jeg
er på har jeg fuld båndbredde.

kan 10baseT udgangen ved forkert opsætning af netkort påvirke adsl'en

HVAD gør jeg forkert.

mvh lars

Fra : Djarner

Dato : 11-08-02 10:43

On Sun, 11 Aug 2002 11:37:02 +0200, "lars b. nielsen"
<xxoz1iaj@mail.tele.dk> wrote:

> [...]
>er på har jeg fuld båndbredde.
>

>kan 10baseT udgangen ved forkert opsætning af netkort påvirke adsl'en

Hej Lars

Kik lige efter en gang til om der sidder telefoner "udenfor/før"
filteret til din ADSL !
Det er fejl nummer et ... den fajl alle (næsten) gør....

Henrik Djarner

Fra : lars b. nielsen

Dato : 11-08-02 10:49

nej der er ingen telefoner før. jeg køre isdn og har lige fået skiftet
abonnent kablet fra gaden og ind til huset.

kunne det være fordi at jeg alligevel bor for langt væk fra centralen.

Fra : lars b. nielsen

Dato : 11-08-02 12:25

hej henrik

hvis jeg forstår det rigtig så skal adsl filteret sidde først på linien og
isdn nt'en sidde efter adsl filter i isdn ud stikket.

hvís det er rigtig er den udsendte beskrivelse meget forkert og alle gør det
selv kunder der følger beskrivelsen gør så noget forkert. puha.

Min isdn nt sad parallel på filteret.

Dit svar har løst mit problem tror jeg, mange tak henrik.

Fra : Cubus

Dato : 11-08-02 12:53

> hvis jeg forstår det rigtig så skal adsl filteret sidde først på linien og
> isdn nt'en sidde efter adsl filter i isdn ud stikket.

Umiddelbart er ISDN og ADSL kun egnet til gør-det-selv hvis
NT-boksen sidder monteret med et 3-polet stik. Det 3 polede stik
sættes i ryggen af det medfølgende hermafrodit-stik som til gengæld
sættes hvor ISDN-stikket sad før.

> hvís det er rigtig er den udsendte beskrivelse meget forkert og alle gør det
> selv kunder der følger beskrivelsen gør så noget forkert. puha.
>
> Min isdn nt sad parallel på filteret.

Hvis du har anvendt hermafrodit-stikket har det ikke siddet parallelt
(selvom det kan se sådan ud med to stik sat på samme telefondåse).
Udtaget i ryggen af hermafrodit-stikket er identisk med det filtrerede
ISDN-signal der også er en udgang til på skillefiltret, vist ISDN-out.

--
Cubus

Fra : Djarner

Dato : 12-08-02 05:48

On Sun, 11 Aug 2002 13:24:57 +0200, "lars b. nielsen"
<xxoz1iaj@mail.tele.dk> wrote:

> [...]
>
>Min isdn nt sad parallel på filteret.
>
>Dit svar har løst mit problem tror jeg, mange tak henrik.

Hej
JA ! Filteret skal sidde først ....

1: Telefonlinje
2: filter
3: ADSL modem i adsl stik på filter
og isdn "overpå" i det store telefonstik der medfølger

Kom det til at virke ??

Henrik Djarner