Mygstik
Fra : Kitti Egevang

Dato : 10-08-02 19:22

Hej gruppe.

Min datter på 4 år er denne sommer MEGET plaget af myggestik......puha...
Hendes stik er bare så store, og hun har svært ved at lade være med at klø.
Vi har købt noget til at smøre på som bedøver huden der hvor stikket
er....men det virker ikke rigtig godt.
Har nogen erfaring med noget som virker godt, både til modvirkning af
myggestik, og også efter at stikkene er kommet???

Og er der nogen som ved om myggene er ekstra "slemme" i år?
Vi har simpelthen myg overalt...i haven, i huset osv.

På forhånd tak.

Knus Kitti.

Fra : Sanne Bülow

Dato : 10-08-02 19:43

Kitti Egevang <kitti@sletdettemail4us.dk> scribbled:

Hej Kitti

> [...]
> Har nogen erfaring med noget som virker godt, både til modvirkning af
> myggestik, og også efter at stikkene er kommet???

Det virker ikke lige som forebyggende, men hvis du køber en aloe vera
plante, knækker lidt af bladet og presser saften ud, så har du et rigtigt
godt middel mod kløen (os for så vidt også mod småskrammer), jeg kan efter
denne kur slet ikke mærke myggestikket.

> Og er der nogen som ved om myggene er ekstra "slemme" i år?
> Vi har simpelthen myg overalt...i haven, i huset osv.

Jeg er ihvertfald meget plaget af dem iår

Knus
--
Sanne Bülow
Dragons aren't extinct;

Fra : Inger Pedersen

Dato : 10-08-02 20:19

"Kitti Egevang" <
> Har nogen erfaring med noget som virker godt, både til modvirkning af
> myggestik, og også efter at stikkene er kommet???

I gruppen dk helbred er der 3. 8. en tråd om myggestik. Jeg har prøvet rådet
om varmt vand (så varmt, som man bryder sig om) i et minut. Det virker bare.
Hilsen Inger

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 12-08-02 19:20

Hej

Inger Pedersen wrote:

> I gruppen dk helbred er der 3. 8. en tråd om myggestik. Jeg har prøvet rådet
> om varmt vand (så varmt, som man bryder sig om) i et minut. Det virker bare.
> Hilsen Inger

Hehe ammestuesnak - tænkte jeg som ikke kan gå ud uden at blive stukket.
Og som næsten sædvanligt blev jeg stukket igen i dag .

Mumle rumle mugge over de forbandede myg, men så kom jeg i tanke om
ovenstående. Nåja - det kunne da prøves.

AAAAAAAVVV for en i hulen og føj hvor det startede med at klø. Vandet
var blevet for varmt fordi opvaskeren lige havde tappet vand og det
virkede rent ud sagt som en kløforstærker . Øv øv øv - det
virkede da bare slet ikke. Nåja men det skulle jo holdes ud i et minut,
så ved lidt vriden og hoppen rundt med armen under rindende (for varmt)
vand kunne hanen endelig slukkes . Derefter var min tanke: "Ja det
sgu da pokkers at det virker. Min arm dunker og er knaldrød som en kogt
hummer". Men kort tid efter havde hævelsen fra både mygstik og det varme
vand lagt sig og kløen forsvandt.

Lidt senere igen kunne jeg end ikke fremkalde kløen igen ved at kradse i
mygstikket.

Så jeg vil blot gerne sige tak for rådet (og så prøver jeg med lidt
koldere vand næste gang ).

Karsten Feddersen

http://www.feddersen.dk

Fra : Inger Pedersen

Dato : 15-08-02 21:09

"Karsten Feddersen" skrev
> [...]
> sgu da pokkers at det virker. Min arm dunker og er knaldrød som en kogt
> hummer". Men kort tid efter havde hævelsen fra både mygstik og det varme

Festlig beskrivelse - det kunne jeg godt tænke mig at have set... med ondt
skal ondt fordrives - eller hvad???

> Så jeg vil blot gerne sige tak for rådet (og så prøver jeg med lidt
> koldere vand næste gang ).

Det lyder fornuftigt - i øvrigt selv tak.
Hilsen Inger

Fra : Tina

Dato : 10-08-02 20:27

"Kitti Egevang" <kitti@sletdettemail4us.dk> skrev i
> [...]
> Har nogen erfaring med noget som virker godt, både til modvirkning af
> myggestik, og også efter at stikkene er kommet???

Hvad er det for noget I har købt?

Mepyramin creme 2% er det eneste, der virkelig tager kløen ved myggestik.
Købes i håndkøb på apoteket, prisen er i omegnen af 30 kr, og rækker meget
langt. Lidocain ol. tager overhovedet ikke kløen på mig.

Som forebyggelse: Tøjet skal så vidt muligt dække hele kroppen.

Der findes ikke længere noget i dansk handel, der virkelig holder myggene på
afstand.

Folk kommer ofte med en masse råd: citronsaft, div. myggemidler osv osv osv.

Tro mig, jeg har været igennem dem alle sammen, og de virker nul og niks,
hvis man, lige som din datter, er virkelig allergisk over for stikkene.

Mine myggestik bliver større end de gamle 5-kroner. Sommeren igennem tager
jeg antihistaminer, ellers klør jeg mig til blods pga. myggestik.

> Og er der nogen som ved om myggene er ekstra "slemme" i år?
> Vi har simpelthen myg overalt...i haven, i huset osv.

Bor I i et område, der er meget fugtigt? Det har været en fugtig sommer, og
myg holder vældig meget af fugt.

Tina
/der kender alt til at være 4 år og være ædt op af myg :-/

Fra : Vagn Torup & Rikke B~

Dato : 10-08-02 22:00

Kitti Egevang <kitti@sletdettemail4us.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d5559d2$0$43936$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
>
> Og er der nogen som ved om myggene er ekstra "slemme" i år?
> Vi har simpelthen myg overalt...i haven, i huset osv.

Mine første (altså årets første) 3 myggestik fik jeg i dag og ingen af
ungerne har fået et eneste.
MVH Rikke
--
Du kan finde ideer til aftensmaden,
aktiviteter med ungerne, sparetips,

Fra : Uffe Holst

Dato : 10-08-02 23:38

In an article of 10 Aug 2002 Kitti Egevang wrote:

> [...]
> Har nogen erfaring med noget som virker godt, både til modvirkning af
> myggestik, og også efter at stikkene er kommet???

Mepyramin, fås på apoteket som salve og stift, virker umiddelbart ganske
fortrinligt.

--
Uffe Holst

Fra : ph

Dato : 12-08-02 10:22

Ja, vi har også altid brugt Mephyramin der både er kløestillende men også
overfølsomhedsdæmpende. Min datter er knapt 3 og hun beder selv om at få
"kløecremen"på, så jeg tror det hjælper hende.

Jeg selv er allergisk over for myggestik, de blever kæmpestore, og
Mephyraminen dæmper symptomerne ret godt. Er det helt ekstremt og kan jeg
ikke sove, så kan lidt antihistamin hjælpe også.

Og du har ret. Myggene er slemme i år.

Fra : Tomas O.

Dato : 12-08-02 21:21

Kitti Egevang skrev:

SNIP

> Og er der nogen som ved om myggene er ekstra "slemme" i år?
> Vi har simpelthen myg overalt...i haven, i huset osv.

Ja de er ekstra i år. En meget varm og fugtig sommer er skyld i de
mange myg.

De lægger jo deres æg ved steder der er meget fugtige ofte ved
bredder af moser, søer og vandhuller og i en tør sommer, tørrer
mange af disse steder ind så de har en lavere vandstand og vi har
ikke mange myg. EN sommer som denne der er MEGET våd og med meget
stor luftfugtighed gør så at myggenes udklækningssteder ikke
tørrer ud og derfor klækkes en meget større procentdel af de æg
der er lagt.

--
Kurser for voksne hos Ny Zone
http://www.nyzone.dk/

Fra : Tomas O.

Dato : 12-08-02 21:22

Kitti Egevang skrev:

> [...]
> virker ikke rigtig godt. Har nogen erfaring med noget som
> virker godt, både til modvirkning af myggestik, og også efter

pres en isterning på stedet. Kulde er en god smertestiller og det
hjælper på at lade være emd at klø.