Netscape og default printer
Fra : Jan Birk

Dato : 10-08-02 16:47

Er der mons nogen der kan fortælle hvordan jeg kan sætte en printer i
Netscape 6.2.X til at være brugernes default printer, altså således at
denne tages fra enviroment, f.eks.:

PRINT
LPDEST
eller lign.

Pft

Jan Birk

Fra : frank damgaard

Dato : 10-08-02 20:06

Jan Birk <jb@amukbh.dk> wrote:
> Er der mons nogen der kan fortælle hvordan jeg kan sætte en printer i
> Netscape 6.2.X til at være brugernes default printer, altså således at
> [...]

Normalt sætte man blot omgivelsesvariablen "PRINTER"
til passende værdi et passende sted i bruger/system opstart af shell.

export PRINTER=min_printer

Det har virker på flere platforme, og mon ikke også Netscape 6.2.x
anvender denne ?

--
no signature :)

Fra : Jan Birk

Dato : 11-08-02 14:59

> Normalt sætte man blot omgivelsesvariablen "PRINTER"
> til passende værdi et passende sted i bruger/system opstart af shell.

Det har du ret i, men som jeg indikerede, virker det ikke (Solaris 8, NS
6.)!

Jeg har også forsøgt mig med MOZ_PRINTER_NAME!

Andre ide'er?

Mvh

Jan

Fra : Jan Birk

Dato : 11-08-02 16:53

Jeg reply'er lige på mig selv!

I $HOME/.mozilla/appregs dannes tilsyneladende en indgang pr.
brugerprofil som den enkelte bruger har. I hver profil findes der en
'prefs.js' fil som bl.a. kan indeholde en standard printer.

Denne kan - tilsyneladende - ikke sættes indefra NS. Ved at sætte den
direkte i filen til en variable, vil dette virke når NS forwarder
printet til lp systemet.

Således virker det nu, så alle brugere kan tilgå deres standard printer.

/Jan

Fra : frank damgaard

Dato : 12-08-02 12:38

Jan Birk <jb@amukbh.dk> wrote:

> [...]

> Denne kan - tilsyneladende - ikke sættes indefra NS. Ved at sætte den
> direkte i filen til en variable, vil dette virke når NS forwarder

Den burde gemme værdien fra gang til gang. Men efter mozilla 0.98/0.99
har print funktionen været lavet om, og har ikke fungeret for godt.
Der mangler bla. mulighed for at gemme indstillinger ,
som f.eks. A4 papir of printernavn.

Og det ser ikke ud til at $PRINTER anvendes , min gamle opsætning
har blot gemt engang med en gammel mozilla gemt den korrekt PRINTER
opsætning der passede med min $PRINTER.

--
no signature :)

Fra : Jacob Sparre Anderse~

Dato : 12-08-02 14:45

Frank Damgaard skrev:

> [...]
> har print funktionen været lavet om, og har ikke fungeret for godt.
> Der mangler bla. mulighed for at gemme indstillinger ,

Hvis man går udenom menuerne og griber direkte fat i filen
"user.js" (den skal ligge samme sted som "prefs.js") kan man
løse problemet (med den udgave af Mozilla jeg bruger). Min
"user.js"-fil ser sådan ud:

user_pref("browser.blink_allowed", false);
user_pref("image.animation_mode", "once");
user_pref("general.useragent.override", "Any Browser");
user_pref("print.postscript.paper_size", "a4");
user_pref("print.postscript.print_command", "lpr");

> Og det ser ikke ud til at $PRINTER anvendes , min gamle opsætning
> har blot gemt engang med en gammel mozilla gemt den korrekt PRINTER
> opsætning der passede med min $PRINTER.

Med "print.postscript.print_command" sat til "lpr" burde
`lpr` tage sig af at læse systemvariablen "PRINTER".

Jacob
--
"Banning open source would have immediate, broad, and
strongly negative impacts on the ability of many sensitive