komma ok punktium
Fra : Anders Lund

Dato : 10-08-02 16:01

Jeg har et text felt der hedder kurs, deri skrives en vekselkurs. Indeholdet
at dette felt brugere senere i dette regnestykke:
document.huse.a_eu.value =
Math.round(document.huse.a_dk.value/document.huse.kurs.value);
Hvis man skriver en kurs med punktum (fx 7.58) virker det fint, men skriver
man med komma (fx 7,58) Hvad gør jeg?

Anders Lund
Anders@zaimGED.dk
Fjern geden fra min signatur!

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 10-08-02 17:57

Anders Lund wrote:
> [...]
> Math.round(document.huse.a_dk.value/document.huse.kurs.value);
> Hvis man skriver en kurs med punktum (fx 7.58) virker det fint, men skriver

Hmmm
Jeg ville egentlig vælge at give en alert...

var kurs = "7,46";
if(kurs.indexOf(",") != -1) {
   return alert("Du skal bruge punktum!");
}

Meeeen hvis du gerne vil have at brugeren kan bruge komma, kan du bruge
følgende...

var kurs = "7,46";
if(kurs.indexOf(",") != -1) {
kurs = parseFloat(kurs.replace(",", "."));
}

Så er det en Float der hedder 7.46 :)
parseFloat kan formentlig udelades for det meste... men det er
smartest/mest korrekte... :)

mvh
Johan

Fra : Mark S. Rasmussen

Dato : 10-08-02 19:24

> Math.round(document.huse.a_dk.value/document.huse.kurs.value);
> Hvis man skriver en kurs med punktum (fx 7.58) virker det fint, men
skriver
> man med komma (fx 7,58) Hvad gør jeg?

I feltet brugeren skriver teksten ville jeg tilføje en onChange funktion:
onChange="this.value=this.value.replace(',','.')"

Mvh Mark
--
www.improve.dk