Irix installation på en Silicon Graphics I~
Fra : Simon Jensen

Dato : 17-02-01 21:46

Jeg er ved at prøve at installere Irix på en Sgi maskine som jeg lige har
fået... Den er blevet udstyret med nye diske, og derfor siger den når jeg
prøver at installere Irix at der ikke eksitere en Swap partition...

Hvordan får jeg oprettet en swap partition før jeg begynder installation af
Irix. Og sådan set også almindelig partitions til selve systemet.

Fra : Michael Lyngbøl

Dato : 18-02-01 08:46

On Sat, 17 Feb 2001 21:46:19 +0100, Simon Jensen wrote:
> [...]
>
>Hvordan får jeg oprettet en swap partition før jeg begynder installation af
>Irix. Og sådan set også almindelig partitions til selve systemet.

Uden at kende noget til IRIX overhovedet, kunne jeg forestille mig du
kan finde hjælp her: http://techpubs.sgi.com/

--
Michael Lyngbøl -- Opinions are mine[TM];

Fra : Mogens Kjaer

Dato : 19-02-01 08:52

Michael Lyngbøl wrote:

> Uden at kende noget til IRIX overhovedet, kunne jeg forestille mig du
> kan finde hjælp her: http://techpubs.sgi.com/

Man skal starte med at boote programmet "fx", og bruge dette
til at lave partitionerne med.

Det er vigtigt at der er en swap partition, da selve installationen
foregår ved, at der loades en miniroot ind i swap partitionen, og så
bootes der fra den.

Det må stå på ovennævnte sider, hvordan man booter fx på netop
den maskine.

Mogens
Phone: +45 33 27 53 25, Fax: +45 33 27 47 08

Fra : Tom Gravgaard Christ~

Dato : 19-02-01 21:00

<noermark@get2net.dk> wrote:

> [...]
>
>Hvordan får jeg oprettet en swap partition før jeg begynder installation af
>Irix. Og sådan set også almindelig partitions til selve systemet.

Som andre har skrevet saa skal du starte med fx og partitionere
disken.

Du kan finde en let tilgængelig vejledning i installation af Irix 6.2
og 6.5 paa Ian Mapleson's meget udmærkede SGI site.
http://www.futuretech.vuurwerk.nl/sgi.html

-tgc