Forskellen mellem Sandorme og børsteorme?
Fra : z00ka

Dato : 10-08-02 09:55

Hej.
Hvad er forskellen mellem sandorme og børsteorme?

Fra : Brian C

Dato : 10-08-02 10:16

"z00ka" <T_face@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej.
> Hvad er forskellen mellem sandorme og børsteorme?

sandormen er tyk og punkterer (bliver slattet) hvis man prikker hul på den
min favorit, børsteormen (sandiglen) er slankere, lidt flad i det og mere
fast, kan deles op i mindre stykker, er meget effektiv til skrubber,
ihvertfald her i fredericia... nå jo så bider den, men det kan løses, man
bider bare hovedet af den

mvh. Brian

Fra : Jan Bachman

Dato : 10-08-02 12:32

>nå jo så bider den, men det kan løses, man bider bare hovedet af den

Aha, så det er dét der foregår !

Jeg har tit undret mig over enkelte lystfiskere, der pludselig hyler
som en stukket gris, for derefter at stå og gnaske febrilsk i et
forfang, hvilket tilsyneladnde befrier dem for smerten.

Man troede jo det værste ...

/Jan

Fra : LowLifeDK

Dato : 10-08-02 13:14

Sandorme sættes på krogen, børsteorme BINDES på krogen i ryghårene..

Fra : Erik Breum Petersen

Dato : 12-08-02 11:42

Dem som nogle lystfiskere kalder børsteorme, bør faktisk kaldes sandigler.
Et navn de har fået pga deres bid.

Børsteorm er nemlig en betegnelse for ikke bare sandorm og sandigler, men
også regnorm.

mvh

Erik Breum Petersen