PopUP-vindue, men kun hvis dansk?
Fra : JN

Dato : 10-08-02 09:43

Hvordan laver jeg det således, at besøgende på min hjemmeside ser et
pop-up-vindue, men kun såfremt det er danske besøgende? Der er nemlig også
mange tyske og engelske besøgende på siden.

Jeg har adgang til ASP og Acces-database.

mvh Jakob Nielsen

Fra : Rune Bjerregaard

Dato : 10-08-02 14:29

"JN" <jakob@putandtake.dk> wrote in message
> [...]
> mange tyske og engelske besøgende på siden.
>
> Jeg har adgang til ASP og Acces-database.

Prøv at leg lidt med
Request.ServerVariables("HTTP_ACCEPT_LANGUAGE")
hvis den returnerer "da" er du ret sikker på at det er en dansk besøgende.

Hvis du skal til at finde den besøgendes land udfra f.eks IP er det straks
mere besværligt, og der kan jeg desværre ikke hjælpe. Det inkluderer en
reverse DNS-lookup og en komponent installeret på din server der kan
håndtere det.

Fra : Brian B. Christensen

Dato : 10-08-02 14:34

On Sat, 10 Aug 2002 15:28:46 +0200, "Rune Bjerregaard"
<Rune@Direkte.org(remove-this-for-reply)> wrote:

> [...]
>mere besværligt, og der kan jeg desværre ikke hjælpe. Det inkluderer en
>reverse DNS-lookup og en komponent installeret på din server der kan

Den er heller ikke helt sikker. Jeg har mange besøgende hvor min
statistik tror at de er fra Holland, hvor de helt sikkert er fra
Danmark. Så de IP ranges der bruges, bla. til ADSL idag, er hvis ikke
100% unikke for et land.

Mvh. Brian
--
Min private babeside.
http://www.patricia-brinch.dk

Fra : e-SKape

Dato : 12-08-02 13:01

"Brian B. Christensen" <bedstefar@bedstepatricia-brinch.dk> skrev i en
meddelelse news:8f5alu0pd3h1qeh9dfav076esgt0u28u9q@4ax.com...

> Min private babeside.
> http://www.patricia-brinch.dk

Hmm... babeside... øv... hehe.. troede lige *lol*
Kær unge, ellers...

//e-SKape