Gravid eller ej?
Fra : Sanne Bülow

Dato : 10-08-02 08:20

Hej Gruppe

Ok jeg ved godt jeg ikke kan få et endegyldigt svar på dette spørgsmål, men
har lige brug for lidt erfaringer fra andre der har været det her igennem.
Da jeg for lidt over en uges tid siden ikke fik menstruation som ventet tog
jeg en graviditetstest fra apoteket, ja faktisk 2, da jeg var i tvivl om det
første resultat, men nr. 2 var ikke meget bedre. Problemet er at streg
nummer to, den der fortæller man er gravid er meget svagere end
kontrolstregen, den er der, men ved ikke om den er tydelig nok, er der nogen
der har prøvet det? Desuden har jeg en murren i maven, ligesom når jeg skal
have menstruation, bortset fra det nu har stået på over en uge, jeg er
ekstremt træt, selvom jeg har sovet. Jeg kan ikke lade være med at spekulere
på om det er fordi jeg ønsker at blive gravid og derfor psykisk udskyder
menstruationen. Jeg havde sådan håbet jeg kunne få et svar med prøve nummer
2, nu bliver jeg nødt til at vente til næste uge, hvor jeg kan komme til
lægen...øv, ville bare gerne vide det nu

Sanne Bülow
Dragons aren't extinct;
they just learned to hide in books.

Fra : Tomas O.

Dato : 10-08-02 08:46

Sanne Bülow skrev:

SNIP
> bliver jeg nødt til at vente til næste uge, hvor jeg kan
> komme til lægen...øv, ville bare gerne vide det nu

Er der trang til underlig mad og masser af det?

I så fald tillykke.

--
Kurser for voksne hos Ny Zone
http://www.nyzone.dk/

Fra : Sanne Bülow

Dato : 10-08-02 11:03

Tomas O. <tfo@gmx.net> scribbled:

> Er der trang til underlig mad og masser af det?

Ikke udpræget, har da haft lyst til bestemte ting, men det har jeg nu også
selvom jeg ikke er gravid

> I så fald tillykke.

Uhh jeg håber.

Knus

Fra : Tomas O.

Dato : 10-08-02 11:44

Sanne Bülow skrev:

> Tomas O. <tfo@gmx.net> scribbled:

> Ikke udpræget, har da haft lyst til bestemte ting, men det
> har jeg nu også selvom jeg ikke er gravid

Sig til når du kommer dertil hvor du vækker din mand midt om
natten og forlanger han fræser ud og henter et eller andet
underligt du bare MÅ have at spise

Hilsen
Tomas

Fra : Vagn Torup & Rikke B~

Dato : 10-08-02 10:37

Hej Sanne
Hvor jeg dog kende det, den der enorme trang til at vide besked og ikke
kunne komme til det. Det
er vildt irriterende og hovedet kan bare ikke beskæftige sig med andet.
Du har ret i, at det kan være fordi du psykisk udskyder menstruationen, men
jeg tror det ikke.
Min veninde har netop lavet sin 2 test, hvor graviditetsstregen først kunne
ses lidt og så forsvandt
helt igen. Både hun og jeg var i tvivl, fordi stregen forsvandt helt. Hun
var til læge i går og var
ikke gravid (ville heller ikke være det!), men da du ikke skriver at stregen
forsvandt, tror jeg, at
du er gravid. Hvis det er den der "Klar besked" fra apoteket du har brugt,
så står der i vejledningen
at styrken af stregen ikke er vigtig, kun om den er der eller ej.
Har du gemt testen? Hvis ja kunne du jo kigge på den igen, hvis stregen
stadig er der, ville jeg
nok ikke være ret meget i tvivl.
Håber det hjalp lidt - nej det ved jeg jo et eller andet sted godt det ikke
gør, for det er det
endelige svar du har brug for, og den tur har jeg prøvet nogle gange.
MVH Rikke

--
Du kan finde ideer til aftensmaden,
aktiviteter med ungerne, sparetips,

Sanne Bülow <it@abso.adsl.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:aj2erk$286l$1@news.cybercity.dk...

Fra : Sanne Bülow

Dato : 10-08-02 11:02

Vagn Torup & Rikke Bachmann <vagntorup@get2net.dk> scribbled:

> [...]
> at styrken af stregen ikke er vigtig, kun om den er der eller ej.
> Har du gemt testen? Hvis ja kunne du jo kigge på den igen, hvis

Den hedder Clinic direct, og på begge de tests jeg tog var stregen, der
bagefter, du kan tro vi har kigget Og der står nemlig ikke noget i
vejledningen til denne.

> Håber det hjalp lidt - nej det ved jeg jo et eller andet sted godt
> det ikke gør, for det er det
> endelige svar du har brug for, og den tur har jeg prøvet nogle gange.

Du har så ret, men det er nu alligevel dejligt at høre andres mening, og jeg
kan næsten ikke vente

Knus

Fra : Vagn Torup & Rikke B~

Dato : 10-08-02 14:21

Hej Sanne
Jeg vil så nødig sætte dine forventninger helt op, men ud fra at stregen er
der endnu
er jeg 99,9% sikker på, at du er gravid. TILLYKKE!!!!!!!- det tør jeg altså
godt
skrive.
Jeg har godt nok også været ude for at de har vist forkert. Burde iflg.
prøve ikke
være gravid, men var det alligevel. Ih altså, hvor er det spændende. Er du
ikke sød
at skrive i gruppen, når du ved besked. Nu har du jo gjort os alle vildt
nysgerrige.
Knus Rikke

Fra : Sanne Bülow

Dato : 10-08-02 14:36

Vagn Torup & Rikke Bachmann <vagntorup@get2net.dk> scribbled:

Hej Rikke

>Ih altså, hvor er det spændende.
> Er du ikke sød
> at skrive i gruppen, når du ved besked. Nu har du jo gjort os alle
> vildt nysgerrige.

Spænende, det kan næsten ikke beskrive det, ihvertfald indblandet et stort
håb Og jeg skal nok skrive, tror slet ikke jeg kan lade være....

Knus

Fra : Sander

Dato : 10-08-02 15:56

"Sanne Bülow" <it@abso.adsl.dk> skrev i en meddelelse

Hej Sanne !

> Spænende, det kan næsten ikke beskrive det, ihvertfald indblandet et stort
> håb Og jeg skal nok skrive, tror slet ikke jeg kan lade være....

Det er jo spændende. Kender godt fornemmelsen, at man bare glæder sig og
håber , men samtidig er bange for, at det ikke bliver denne gang.
Drop graviditetstesterne og gå til læge med en urinprøve. De gav os et
positivt svar, allerede på 28 dagen. Efter min mening, det mest sikre
resultat. Ønsker det bedste for jer.

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Nielsen

Dato : 10-08-02 12:42

Den er vist god nok

Da jeg blev gravid, tog jeg testen allerede den dag jeg skulle have haft
menstruation (fordi jeg havde en fornemmelse......). Stregen var så svag at
den næsten ikke var til at se - men den var der!!! Jeg endte med at tage 3
(TRE) tests - en mere samme aften og en ekstra dagen efter (bare for en
sikkerheds skyld). Og den var altså god nok!!! Jeg var kun godt 3 uger
henne - dengang i efteråret 2000 Og nu har jeg en dejlig dreng på 14
måneder

Held og lykke - og man kan vel også vove sig til et tidligt tillykke

mvh
Marianne

Fra : Bess

Dato : 10-08-02 17:21

> [...]
men
> har lige brug for lidt erfaringer fra andre der har været det her igennem.
[SNIP]

Hej Sanne
Mine første tegn på graviditet har været at cigaretrøg lugtede stærkere og
mere ubehageligt, og at jeg havde ømme bryster. Disse to ting kom allerede
den dag jeg skulle have haft menstruation. Jeg har dog aldrig haft tendens
til "underlige" spisevaner , men spiste salat til _alt_ under min sidste
graviditet.

vh
Bess

Fra : Kat

Dato : 10-08-02 11:08

"Sanne Bülow" skrev:

> [...]
> 2, nu bliver jeg nødt til at vente til næste uge, hvor jeg kan komme
til
> lægen...øv, ville bare gerne vide det nu

Sidste år skulle jeg også tage en graviditetstest. Jeg købte en af de
billigste (de der fold-ud papstrimler). Den viste også meget svagt
positivt. Jeg var dog IKKE gravid. Jeg købte nogle flere (dyrere)
tests som jeg tog en uges tid efter, og disse var negative. Jeg fik
stadig ikke min menses, men det er jo en anden historie. Det jeg nok
bare vil sige er, at de der billige tests vil jeg overhovedet aldrig
bruge mere, for de er da ikke til at stole på!
I januar brugte jeg Clear Blue, og de viste begge 2 klart positivt
allerede på 3. over-tiden-dag. Her havde jeg også haft murren i mawsen
som om jeg skulle have min menses i en uges tid inden jeg tog testene.
Jeg havde faktisk fyldt hele skabet op med bind og div. som stadig
ligger der!*G*
Men vent dog lige et par dage og test igen med et par af de dyre
tests.
Nogle piger er længere om at producere HCG (det hormon der skal tricke
stregen) end andre. Og så er det vigtigt at du tester nøjagtigt som er
står på pakken.
Held og lykke - og måske tillykke!
--

/kat
---

Fra : Kristina Andreassen

Dato : 10-08-02 19:58

Da jeg ventede min datter var den test lægen brugte den samme som jeg selv
havde købt på apoteket til 30 kr. Altså en af de billige tests...

- Kristina

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 10-08-02 20:13

> [...]
> 2, nu bliver jeg nødt til at vente til næste uge, hvor jeg kan komme til
> lægen...øv, ville bare gerne vide det nu

Grunden til at stregen kan er svag er fordi at de måler på bestemt hormon
som kun udskilles i urinen, når man (kvinder !) er gravide og mængden af
dette hormon stiger gradvist i løbet af graviditetens første tid.
Så du er nok gravid, prøv at tage en igen om en uges tid, så vil stregen nok
være en del tydeligere

Thore Jensen

Fra : Kristina Andreassen

Dato : 10-08-02 08:37

Jeg tror kun der er en ting at sige og det er Tillykke! En streg er en
streg. Da jeg ventede nr. 2 var stregen også svagere end den anden. Der
skulle ikke kunne komme en streg hvis ikke der er bingo.

- Kristina Andreassen

Fra : CeeCee

Dato : 14-08-02 14:44

Du ER gravid - min kone prøvede samme nummer for 1½ år siden og var helt
balstyrisk....og jeg, den vordende far, blev sendt på apoteket klokken 3 om
natten efter 3 forskellige mærker....

Det er et enzym-tal som endnu ikke er "vokset" sig stort og stærkt i dig
endnu, fordi undfangelsen er "rimerlig frisk"

Held og Lykke Sanne

CeeCee