Hvad er PTU
Fra : Winnie Henriksen

Dato : 09-08-02 20:48

Hej Alle

I forbindelse med at psykologen skal vuder vores store datte (14 år)
begyndte hun at tale om at vi skulle tage kontakt til vores PTU
konsulent, men så tænkte hun sig om og kom i tanke om at vi aldrig har
haft kontakt med PTU, jeg har tit stødt på det i gruppen men hvad/hvem
er de ?

MVH

Winnie
Med venlig hilsen

Winnie Henriksen

Fra : Camilla Rømer

Dato : 10-08-02 02:30

Winnie Henriksen <winnie@bitnisse.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:hu68luk2vab8vcg3rivgn13v9hgqrgfl9l@4ax.com...

> [...]
> konsulent, men så tænkte hun sig om og kom i tanke om at vi aldrig har
> haft kontakt med PTU, jeg har tit stødt på det i gruppen men hvad/hvem

Hejsa!

PTU står for "Landsforeningen af
Polio-, Trafik- og Ulykkesskadede"
Deres hjemmeside har adressen: http://www.ptu.dk

Med venlig hilsen,
Camilla Rømer

Fra : Winnie Henriksen

Dato : 10-08-02 11:20

Hej

On Sat, 10 Aug 2002 03:29:56 +0200, "Camilla Rømer" <no@no.dk> wrote:

>Hejsa!
>
>PTU står for "Landsforeningen af
>Polio-, Trafik- og Ulykkesskadede"
>Deres hjemmeside har adressen: http://www.ptu.dk

Det var også det jeg fik søgt mig frem til - men kan ikke se at vores
datte høre under der (født med hjerneskade) derfor spurte jeg MEN nu
er jeg faldet over den sedel jeg skrev det ned på efter vi (psykologen
og jeg) snakkede i tlf og der har jeg skrevet PBR?

Er der noget der heder sådan jeg helt ærligt så kan jeg ikke huske
helt nøjagtig sammensætningen af bogstavene men de skulle kende noget
til efterskole og skoleforløb for handicapet børne ?????????

Håber at der er nogen der ved hvad jeg snakker om så jeg kan under
søge hvem de er inden vi evt. bliver kastet i armene på dem

MVH

Winnie
Med venlig hilsen

Winnie Henriksen

Fra : Lotte M

Dato : 10-08-02 13:27

"Winnie Henriksen" <winnie@bitnisse.dk> skrev :

> er jeg faldet over den sedel jeg skrev det ned på efter vi (psykologen
> og jeg) snakkede i tlf og der har jeg skrevet PBR?
>
> Er der noget der heder sådan

Mon ikke der skulle stå PPR - Pædagogisk Psykologisk Rådgivning?

> de skulle kende noget
> til efterskole og skoleforløb for handicapet børne ?????????

PPR anmodes ofte om en udtalelse, inden der bevilges særlige
foranstaltninger til børn i skolealderen. Desuden rådgiver PPR
både lærere, forældre og børn, når et barn har særlige behov
eller problemer.
--
Lotte M

http://www.lotte-m.dk
http://www.handiinfo.dk

Fra : Winnie Henriksen

Dato : 10-08-02 19:44

Hej igen

On Sat, 10 Aug 2002 14:26:31 +0200, "Lotte M" <info@lotte-m.dk> wrote:

>Mon ikke der skulle stå PPR - Pædagogisk Psykologisk Rådgivning?

Lyder rigtigt efter 1 time i telefonen blev jeg lidt forviret

> [...]
>foranstaltninger til børn i skolealderen. Desuden rådgiver PPR
>både lærere, forældre og børn, når et barn har særlige behov

Ved du om de har en hjemme side eller om man kan finde noget på nettet

Mvh

Winnie
Med venlig hilsen

Winnie Henriksen

Fra : JSH

Dato : 12-08-02 20:02

"Winnie Henriksen" <winnie@bitnisse.dk> skrev i en meddelelse
> Hej igen

> Lyder rigtigt efter 1 time i telefonen blev jeg lidt forviret

> Ved du om de har en hjemme side eller om man kan finde noget på nettet
prøv her http://www.dpf.dk/defPPR.htm
jsh