I lære som "Hacker"
Fra : Izeqb

Dato : 17-02-01 23:47

Hvilken udd. skal/kan man tage, for at lære en masse om IT-sikkerhed, og
ikke mindst hvordan man forebygger hacker angreb?

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 18-02-01 00:15

"Izeqb" <izeqb@secret.dk> wrote in <SbDj6.82966$zw.1425166
@twister.sunsite.dk>:

>Hvilken udd. skal/kan man tage, for at lære en masse om IT-sikkerhed, og
>ikke mindst hvordan man forebygger hacker angreb?

På DTU kan du tage et kursus i datasikkerhed ... indholdet er stort set det
du efterlyser.

Jesper

--
Why don't we go see a play tonight ?
- wife of Abraham Lincoln

Fra : mj

Dato : 23-02-01 17:58

hmm - kiggede i studiehåndbogen, kunne ikke lige finde det. Har du et
kursusnr. / institut ?

/M

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 26-02-01 00:25

"mj" <m@ds-johnsen.dk> wrote in
<qEwl6.34325$2w6.635308@twister.sunsite.dk>:

>hmm - kiggede i studiehåndbogen, kunne ikke lige finde det. Har du et
>kursusnr. / institut ?

jeg kunne faktisk heller ikke finde det ... men kontakt Robin Sharp på
www.imm.dtu.dk ...

.... og læg vægt på datasikkerhed ... og ikke at lære hvordan man hacker ...

Jesper

--
Jeg kan afsløre, at der foretages flere tusinde
port-scanninger hver dag - bare i lille Danmark.

Fra : Alex Holst

Dato : 27-02-01 12:20

Jesper Stocholm <spam@stocholm.dk> wrote:
>... og læg vægt på datasikkerhed ... og ikke at lære hvordan man hacker ...

Hvis du ikke har en forstaaelse for hvordan ting kan oedelaegges kan det
vaere svaert at beskytte dem. Du kunne maaske fristes til at tro, at en
firewall kan beskytte dig i mod fejl i din webserver som er tilgaengelig for
hele verdenen.

I stedet for at afsky folk fra at "hacke" boer du afsky dem fra at bryde
loven. Saet dit eget netvaerk op og flaa det i stykker. Det er bedste maade
at forstaa hvordan software der lader til at virke kan gaa i stykker.

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 27-02-01 17:49

a@area51.dk (Alex Holst) wrote in
<slrn99n3a2.25gb.a@F-Control.Area51.DK>:

> [...]
>loven. Saet dit eget netvaerk op og flaa det i stykker. Det er bedste
>maade at forstaa hvordan software der lader til at virke kan gaa i

Det er jeg sådan set ikke uenig i ... men jeg vil blot mene, at det er
nemmere at få Robin til at afholde kurset igen, hvis man siger, at man gerne
vil lære noget om datasikkerhed ... og ikke at man gerne vil lære at hacke.

Tro mig ... der er masser af indhold i kurset, der kan anvendes umiddelbart
efter til at lege med sit eget netværk derhjemme.

Jesper

--
Gud bor på værelse 223
- min nabo (i værelse 224)

Fra : Morten Linder Petter~

Dato : 19-02-01 09:20

Defcom afholder kurset "hacker insight" :)

Jeg har været på det, og de tre dage, tror jeg ikke kunne være brugt bedre.

kig på www.defcom-sec.com eller ring til dem efter kursusmateriale..
jeg havde ihvertfald 3 kanon dage.

Morten Linder Pettersson

Fra : Systemx

Dato : 18-02-01 20:05

Hvad kostede kurset du var på og hvor er det henne osv. ?? jeg har hørt fra
nogle bekendte at det ikke er særlig godt derinde men måske skulle man prøve
det alligevel ; )

Mvh. Steffen

Morten Linder Pettersson <morten@troldmanden.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:DFLj6.127$KV1.2322111500@news.euroconnect.net...

Fra : SubDue

Dato : 19-02-01 14:32

"Systemx" <mnemonic@vip.cybercity.dk> skrev

> Hvad kostede kurset du var på og hvor er det henne osv. ?? jeg har hørt fra
> nogle bekendte at det ikke er særlig godt derinde men måske skulle man prøve
> det alligevel ; )

Du kan jo begynde med at kigge på harddiskens docusoap fra
fra netop kurset hacker insight:

http://www.dr.dk/orbitalen/hack/mads.shtm

Fra : Morten Linder Petter~

Dato : 26-02-01 10:55

det kostede 19.900 for de tre dage...

Det link SubDue henviser til, var præcis det kursus jeg var på :)
meget underholdende med radioen rendende rundt.

Morten Linder Pettersson

Fra : Alex Holst

Dato : 18-02-01 21:14

Izeqb <izeqb@secret.dk> wrote:
>Hvilken udd. skal/kan man tage, for at lære en masse om IT-sikkerhed, og
>ikke mindst hvordan man forebygger hacker angreb?

Viden og evner har intet med uddannelse at goere. Motivation er grundlaget
for alt.

Se http://www.wiretrip.net/rfp/p/doc.asp?id=31&iface=2 for en god
reference.

Fra : Izeqb

Dato : 18-02-01 22:30

> Viden og evner har intet med uddannelse at goere. Motivation er grundlaget
> for alt.

Godt sagt.
Men stadig er der desværre mange firmaer, der ikke vil ansætte folk, uden at
de har papirer på hvad de kan. Desværre.

Tak for linket, jeg kigger på det

Fra : Peter B. Juul

Dato : 19-02-01 11:36

"Izeqb" <izeqb@secret.dk> writes:

> Godt sagt.
> Men stadig er der desværre mange firmaer, der ikke vil ansætte folk, uden at
> de har papirer på hvad de kan. Desværre.

Hmm.. Er du sikker på, at du har lyst til at arbejde for sådan et
firma?

(Jeg har i øvrigt aldrig oplevet noget sådant.)

Fra : Peter Brodersen

Dato : 21-02-01 02:38

On Sat, 17 Feb 2001 22:47:14 GMT, "Izeqb" <izeqb@secret.dk> wrote:

>Hvilken udd. skal/kan man tage, for at lære en masse om IT-sikkerhed, og
>ikke mindst hvordan man forebygger hacker angreb?

Om ikke andet er det godt at have teorien på plads, når man skal smide
filtre og deslige op.

http://791.r.trc.dk/ (IP)
http://793.r.trc.dk/ (TCP)
http://768.r.trc.dk/ (UDP)