Onboard lydkort - problemer med udgangen.
Fra : Lotus

Dato : 20-08-02 19:05

Jeg har et onboard lydkort - ikke det bedste, men det fungere da nogenlunde
(VIA AC'97 (WDM)). Mit problem er nu, at jeg har købt noget surround
lignende højtalersystem. Fint nok. Bag på computeren er der således også to
jack-udgange, der begge er markeret med "lyd"-tegnet. Problemet er bare, at
det kun er den ene af disse udgange, der giver lyd. Sætter jeg højtalerne
til den anden udgang, sker der intet - og jeg skal sgu gerne bruge dem begge
to, når jeg nu har højtalerne til det. Er der nogen, der har erfaring med
dette? Er den ene udgang blokeret på en eller anden måde?

Lotus

P.S. Begge sæt højtalere ER testet på den virkende udgang, så det er IKKE
dem, der er i stykker.

Fra : FINN EGMOSE

Dato : 20-08-02 19:25

Lotus <lnrvdk@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d6284ea$0$27664$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
> lignende højtalersystem. Fint nok. Bag på computeren er der således også
> jack-udgange, der begge er markeret med "lyd"-tegnet.

På VIA AC 97 onboardlydkort er der mig bekendt kun 1 lydudgang .Den
anden er en lydindgang og den tredie er en mikrofontilslutning.

Mvh. Finn

Fra : Ukendt

Dato : 20-08-02 22:09

"FINN EGMOSE" <fimus@post.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> På VIA AC 97 onboardlydkort er der mig bekendt kun 1 lydudgang .Den
> anden er en lydindgang og den tredie er en mikrofontilslutning.

Helt korrekt!

AC97 giver kun almindelig stereolyd. Dvs. én højre og én venstre kanal.
Altså INGEN surround lyd her.

Claus

Fra : Kimmiboy

Dato : 20-08-02 23:33

"Lotus" <lnrvdk@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Lotus
>
> P.S. Begge sæt højtalere ER testet på den virkende udgang, så det er IKKE

Hejsa på mit (Asus K7V bunkort onboard lydkort Via AC´97 version 2.1) er der
altså 3 udgange jack-udgange

Mvh Kimmiboy

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 21-08-02 08:21

"Kimmiboy" <Kimmiboy@mail.dk> crashed Echelon writing

> Hejsa på mit (Asus K7V bunkort onboard lydkort Via AC´97 version 2.1)
> er der altså 3 udgange jack-udgange

Det kan da godt være der er 3 stk. mini-jack hunstik, men er du sikker på
der kommer lyd UD af alle 3 stik.

Som skrevet tidligere er det 99% sikkert Spk out/line out, Line-in og Mic.

--
Bjarke Andersen

Fra : Kimmiboy

Dato : 21-08-02 22:32

"Bjarke Andersen" <bjoeg@*spammer*bjoeg.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> der kommer lyd UD af alle 3 stik.
>
> Som skrevet tidligere er det 99% sikkert Spk out/line out, Line-in og Mic.

Hejsa Bjarke du har ret

Jeg har lige tjekket og det er Spk out/line out, Line-in og Mic.

Mvh Kimmiboy