Kan kun selecte 256 tegn fra en varchar(10~
Fra : Torben Friis

Dato : 20-08-02 16:13

Hej

Jeg er løbet ind i et problem med en sql2000db

Jeg har lavet en tabel, hvor der er et felt til at gemme en beskrivelse.
Typen er varchar(1000).

Jeg kan godt gemme data der i, men når jeg prøver at lave en select, får jeg
kun de første 256 tegn ud. Hvis jeg bruger ent.man, så kan jeg se at hele
data'en ligger der.

select
opgave_navn,
opgave_beskrivelse
from ...
where ...

giver kun de første 256 tegn af opgave_beskrivelse

Jeg har lavet et hack, men det må kunne løses rigtigt. Her er hvad jeg har
gjort. Håber nogen har et bedre forslag.

select
opgave_navn,
SUBSTRING(opgave_beskrivelse , 1, 250),
SUBSTRING(opgave_beskrivelse , 251, 250),
SUBSTRING(opgave_beskrivelse , 501, 250),
SUBSTRING(opgave_beskrivelse , 751, 250)
from ...
where ...

hvilket giver hele beskrivelse, dog i 4 kolonner.

/torben

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 20-08-02 18:10

Torben Friis <tf@proinfo.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d625c62$0$27838$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> [...]
jeg
> kun de første 256 tegn ud. Hvis jeg bruger ent.man, så kan jeg se at hele

Bruger du ODBC eller OleDB?

ODBC typisk = DSN
OleDB = DSNLess

mvh/Peter Lykkegaard

Fra : Klaus Ambrass

Dato : 21-08-02 13:41

"Torben Friis" <tf@proinfo.dk> wrote in

> [...]
> from ...
> where ...
>
> giver kun de første 256 tegn af opgave_beskrivelse

<klip/>

> /torben

Det er en begrænsning i de ældre ODBC/OLE DB drivere at notat (eller andre
større tekst) felter kun leverer 255 tegn. Du skal se at få opgraderet din
servers MDAC eller JET-engine. Hent den seneste version hos microsoft.com
(MDAC 2.7 eller JET4 SP3).

PS Dit hack var genialt - det kunne jeg have brugt for 2 år siden

--

Klaus Ambrass
IT - Storstrøms Amt

Fra : Jakob Møbjerg Nielse~

Dato : 21-08-02 14:13

Torben Friis wrote:
> [...]
> from ...
> where ...
>
> hvilket giver hele beskrivelse, dog i 4 kolonner.

Understøtter SQL2000 ikke CONCAT?

select
opgave_navn,
CONCAT(
[...]

Jakob Møbjerg Nielsen | "Five exclamation marks, the
jakob@dataloger.dk | sure sign of an insane mind."
http://www.jakobnielsen.dk/ | -- Terry Pratchett, Reaper Man
Jeg søger et fuldtidsjob som programmør. Tag et kig på hjemmesiden.