Text-datatype forsvinder ved DSN forbindel~
Fra : Martin Bentzen

Dato : 19-08-02 15:26

Hej NG

Er der nogen som kan give mig en forklaring på flg. problem i SQL-server med
ASP applikation:

Jeg har en tabel, hvor der bla. er 2 datatyper af typen text.

Hvis jeg har har lavet min forbindelse til databasen DSN-less er der ingen
problemer.
Det er der til gengæld når jeg laver forbindelse via DSN, hvor indholet af
den ene text-datatype ikke bliver vist.

Jeg ahr svært ved at tro at det kan være en kodefejl, så når jeg bruger
strengen med med sqloledb, er der ingen probelmer.

De to connection strenge jeg har prøvet med ser flg. ud:

Conn.ConnectionString = "DSN=mindb;Uid=user;Pwd=password;"
Conn.ConnectionString =
"Provider=sqloledb;Server=develop2;Database=mindb;Uid=user;Pwd=password;"

Mvh

Martin Bentzen

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 19-08-02 20:38

"Martin Bentzen" <news@bentzen.dk> wrote in message
> [...]
med
> ASP applikation:
>
> Jeg har en tabel, hvor der bla. er 2 datatyper af typen text.

Hvorfor Text?
VarChar kan indeholde en lille novelle

> Hvis jeg har har lavet min forbindelse til databasen DSN-less er der ingen
> problemer.

Du bruger OleDB?

> Det er der til gengæld når jeg laver forbindelse via DSN, hvor indholet af
> den ene text-datatype ikke bliver vist.

Du bruger her ODBC, der tillades kun ét af den slags felter

> Jeg ahr svært ved at tro at det kan være en kodefejl, så når jeg bruger
> strengen med med sqloledb, er der ingen probelmer.

Og i Ent Man virker det vel også fint?

> [...]
> Conn.ConnectionString =
> "Provider=sqloledb;Server=develop2;Database=mindb;Uid=user;Pwd=password;"

Brug OleDB performer væsentligt bedre

mvh/Peter Lykkegaard