XP, VIA-chipset, KT133, webcam
Fra : Janus Nielsen [www.d~

Dato : 19-08-02 14:50

Jeg har XP og webcam.
Jeg har Asus A7V med KT133 VIA chipset.
Som bekendt duer et Logitech Quick Webcam ikke under XP med dette bundkort.

Er der nogen der kender en løsning, så mit webcam kan komme til at virke og
ikke bare fryse hele tiden?

Mvh Janus

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 19-08-02 15:08

"Janus Nielsen [www.djjanus.dk]" <info@djjanus.dk> crashed Echelon
writing news:3d60f77d$0$27648$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk:

> [...]
> bundkort.
>
> Er der nogen der kender en løsning, så mit webcam kan komme til at

Nyt Webcam eller andet OS
Evt. brokke dig til producenten og forespørge en XP driver, der fungerer.

--
Bjarke Andersen

Fra : Bernhard Ege

Dato : 19-08-02 16:16

"Bjarke Andersen" <bjoeg@*spammer*bjoeg.dk> wrote in message
> [...]
>
> Nyt Webcam eller andet OS
> Evt. brokke dig til producenten og forespørge en XP driver, der

Ifølge pålidelige kilder så er USB implementationen i KT133 chipsættet
fejlbehæftet i sådan en grad at drivere ikke kan løse det hele. Løsning:
Køb et USB 2.0 PCI kort og brug det i stedet for. Det gjorde jeg og alt
virkede igen (webcam, printer, scanner, osv.).

Bernhard

Fra : Janus Nielsen [www.d~

Dato : 20-08-02 15:43

Vil mit webcam også virke på et 2.0 usbkort, når det er QuickCam® Express
(earlier version) som åbenbart kun duer til og med Windows 2000 / ME iflg.
www.logitech.com

Mvh Janus

Fra : Bernhard Ege

Dato : 20-08-02 21:45

Kender ikke QuickCam men tror ikke at en USB 2.0 controller skader sagen
i forhold til en USB 1.1, det bliver nok kun bedre.

mvh Bernhard