Soltek 75DRV5 med XP????+ / 333 MHz FSB?
Fra : Lasse

Dato : 19-08-02 10:27

Jeg har et Soltek 75DRV5 KT333, men er lidt i tvivl om det kan klare de nye
XP processore som kommer med 333 MHz FSB. Hvis jeg får PC2700 ram, vil det
så være muligt at køre med 333 MHz FSB?

- Lasse

Fra : Dorthe Aagaard Niels~

Dato : 19-08-02 16:04

"Lasse" <plex@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
nye
> XP processore som kommer med 333 MHz FSB. Hvis jeg får PC2700 ram, vil det
Jeg har selv samme mobo og da T-bread ikke var udkommet endnu, men kun
omtalt på visse sites, mailede jeg soltek om mobo'et kunne klare T-bread så
den kørte ved den rigtige hastighed, jeg følgende svar samme dag:

"Dear customer :
Thank you for your inquiry.
1.The 75DRV5 motherboard is full compatibility the AMD T-bread processors.
2.Due to the spec limitation of VIA KT333 North Bridge chipset,therefore
processor of which bus ratios are over 12.5X will be auto-detected by the
BIOS"

så mon ikke dette vil gælde det samme når de kommer med højre fps enten det
eller at de kommer med en bios update. Alternativet kunne være at du prøvede
at mail soltek og høre dem ad for at få det korekte svar.

Hygge

Dorthe

Fra : Dorthe Aagaard Niels~

Dato : 19-08-02 16:07

"Dorthe Aagaard Nielsen" <angelfire@cyberjunkie.dk> > så mon ikke dette vil
gælde det samme når de kommer med højre fps enten det
> eller at de kommer med en bios update. Alternativet kunne være at du
prøvede
> at mail soltek og høre dem ad for at få det korekte svar.
BAH....... skulle være FSB ikke fps tror jeg sidder og tænker lidt for meget
på counter-strike og fps

Hygge

Dorthe

Fra : Stokholm

Dato : 19-08-02 16:14

Det kan være ligegyldigt da både efterfølgeren til Palomino kernen (+XP),
som hedder thoroughbred, og dens efterfølger Barton, begge kommer til at
køre med samme FSB hastighed, nemlig 133 MHz.

Fra : Dorthe Aagaard Niels~

Dato : 19-08-02 19:31

"Stokholm" <stokholm@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Det kan være ligegyldigt da både efterfølgeren til Palomino kernen (+XP),
> som hedder thoroughbred, og dens efterfølger Barton, begge kommer til at
> køre med samme FSB hastighed, nemlig 133 MHz.
jeg ved godt de køre med 133, samt visse t-birds. Det han spørg om er dem
som, er planlagt at blive lavet af AMD, hvor fsb'en skulle være højre end
den nuværende. Med mindre Lasse har formuleret det så jeg har misforstået
det, det lyder bestemt som om han spørg om cpu der har højre fsb end den
nuværende end udnyttelse af kt333 chipset ved brug af pc2700 ddr ram og
derved få det op på 333 mhz ved at køre 166 FSB på rammene, og så vidt jeg
ved er det brug af disse ram der gør man bruger 333 og intet med cpu'erne at
gøre siden de nuværende cpu'er max køre 266. Forøvrigt skulle soltek køre 1
FSB mere end de andre kt333 mobo's ifgl de danske test jeg har læst, hvor de
har sammenlignet kt333 mobo's. Den mail jeg sendte til soltek var intet med
FSB at gøre, men om den kunne klare at køre en cpu med højre multiplier end
det man kan sætte på dip switchene, da jeg gik og overvejde at købe en xp
2200+ inden den var udkommet endnu, men kun omtalt.

Hygge

Dorthe

Fra : Elector

Dato : 19-08-02 16:12

>Jeg har et Soltek 75DRV5 KT333, men er lidt i tvivl om det kan klare de nye
>XP processore som kommer med 333 MHz FSB. Hvis jeg får PC2700 ram, vil det
>så være muligt at køre med 333 MHz FSB?

Ja, det kan fint klare dem. Det er der fra KT333 navnet stammer, altså
333MHz...