postfix går helt i koma så snart den komme~
Fra : Dennis Pedersen

Dato : 17-02-01 22:51

Hej.
Jeg har fået instaleret postfix på min fbsd 4.2 og det er såmen gået meget
fint. Den leverer fint mail og alt det gas.
Men hvis jeg forsøger at sætte #myhostname = xx.yy.dk og mydomain så går den
helt i koma og siger den ikke kan binde sig til min ip (som det pågældende
subdomain peger)

Hvad har jeg lige overset her?!

/Dennis - som igrunden godt kunne bruge en fyldest gørende manual udover den
faq på postfix.net

Fra : Jesper Skriver

Dato : 17-02-01 22:59

On Sat, 17 Feb 2001 22:50:44 +0100, Dennis Pedersen wrote:
> [...]
>helt i koma og siger den ikke kan binde sig til min ip (som det pågældende

Hvad PRÆCIST skriver den ? log entries etc.

xx.yy.dk har det en A record ?

--
Jesper Skriver, CCIE #5456

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 17-02-01 23:13

"Jesper Skriver" <jesper@wheel.dk> wrote in message

> Hvad PRÆCIST skriver den ? log entries etc.
Feb 17 21:56:41 dennis2 postfix/master[195]: fatal: bind 213.237.14.128 port
25: Can't assign requested address
Feb 17 21:58:05 dennis2 postfix-script: starting the Postfix mail system

> xx.yy.dk har det en A record ?

Ehm , det er jo et godt spg..

/Dennis

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 18-02-01 00:38

"Dennis Pedersen" <mig@NOSPAMjyde.dk> wrote in message

> [...]
port
> 25: Can't assign requested address
> Feb 17 21:58:05 dennis2 postfix-script: starting the Postfix mail system

Okai lidt fumlen frem og tilbage fik den til at virke igen :)
Men en fyldest gørende manual til postfix modtages med kyshånd! , jeg har
udskrevet noget af de FAQ'er på postfix.org , men det er ligesom de ikke er
så omfattende?

/Dennis

Fra : Jesper Skriver

Dato : 18-02-01 15:14

On Sun, 18 Feb 2001 00:38:27 +0100, Dennis Pedersen wrote:

>"Dennis Pedersen" <mig@NOSPAMjyde.dk> wrote in message

>Okai lidt fumlen frem og tilbage fik den til at virke igen :)

Du giver ikke folk megen chance for at hjælpe dig i fremtiden, når du ikke
fortæller hvad du gjorde.

>Men en fyldest gørende manual til postfix modtages med kyshånd! , jeg har
>udskrevet noget af de FAQ'er på postfix.org , men det er ligesom de ikke er
>så omfattende?

man postfix

more [/usr/local]/etc/postfix/*sample*

--
Jesper Skriver, CCIE #5456

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 18-02-01 20:33

> Du giver ikke folk megen chance for at hjælpe dig i fremtiden, når du ikke
> fortæller hvad du gjorde.

Nej det kan der jo være noget om , men det var faktisk lidt pinligt for jeg
havde skrevet domænet ind under mydomain og myhostname.
Så det gik vist liiidt for stærkt da jeg hoppede igennem main.cf

> more [/usr/local]/etc/postfix/*sample*

Slet ikke nogen newbie-sådan-får-jeg-postfix-tæmmet-manual?

/Dennis