Samba og printer status i iwndows
Fra : [5000] Trespasser

Dato : 18-08-02 10:16

Hejsa

Jeg har det lille problem som er samba-relateret og dermed linux også, da
jeg kører samba på en Redhat 7.3
Printeren virker fint som den skal og der er ikke noget der. Dog kan jeg
ikke få en queue frem i Windows XP. Enten får jeg failed eller denied. Det
er ikke noget problem når der ikke er noget i printer-køen; men lige så
snart der er et eller flere jobs, så kan jeg ikke få en status frem.

Dette er fra min smb.conf
load printers = yes
printcap name = /etc/printcap
[HP_Laser_5M]
printable = yes
print command = /usr/bin/lp -r -P%p %s
lpq command = /usr/bin/lpq -P%p
lprm command = /usr/bin/lprm -P%p %j
valid users = brian,@projekt
printer = hp5m
comment = Hewlett Packard LaserJet 5M
path = /tmp
browsable = yes
write list = brian,Christian,Bjarne,Henning
printer admin = @projekt,brian

Håber det kan afhjælpes på en eller anden måde. Der står ikke noget i nogen
af mine log-filer som jeg lige har kunnet relatere til det problem, så jeg
ved ikke helt hvad det skulle være ?????
Kan det evt. være fordi /tmp er ejet af root ???? Men selve printjobs'ne er
ejet af brian:projekt så det undrer mig lidt hvorfor. Samba kører som root
på min på server, hvis det skulle have indflydelse ???

Mvh

Brian Møller