MySQL: where?
Fra : Kenneth Brun Nielsen

Dato : 17-08-02 22:21

Hej NG

Er der en mere kompakt/elegant måde at formulere flg. MySQL-forespørgsel?

mysql> SELECT * FROM tabel WHERE id = 2 OR id = 11 OR id = 20 OR id = 23
etc....

Jeg tænker på noget array/rækkefremstilling-noget..

På forhånd tak.

/Kenneth

Fra : TH

Dato : 17-08-02 22:45

Hej,

> mysql> SELECT * FROM tabel WHERE id = 2 OR id = 11 OR id = 20 OR id = 23
> etc....

Hvor kommer ID'erne fra?

/TH

Fra : Kenneth Brun Nielsen

Dato : 17-08-02 22:54

> Hvor kommer ID'erne fra?

Jeg er ikke helt sikker på, at jeg har forstået dig korrekt, men...

ID'erne ligger i et array, som via en HTML-formular er sendt til et
PHP-script. Mao.: et PHP-array.

Var det svar nok?

/Kenneth

Fra : TH

Dato : 17-08-02 23:02

Hej,

> ID'erne ligger i et array, som via en HTML-formular er sendt til et
> PHP-script. Mao.: et PHP-array.

Ja..sådan set.

Jeg ville blot sige fx. "SELECT * FROM tabel WHERE id in (listen her)"

Ordet "in" bruges til om det ligger i listen der kommer efter "in"...ok?
Således kan man i den nye MySQL også sige fx. "SELECT * FROM tabel WHERE id
IN (SELECT id FROM IDTABLE WHERE etellerandet)"

/TH

Fra : Kenneth Brun Nielsen

Dato : 17-08-02 23:09

Hej TH

Mange tak for den hurtige respons

> Jeg ville blot sige fx. "SELECT * FROM tabel WHERE id in (listen her)"

Jeg er newbie: når du skriver "(listen her)", mener du så at jeg skal skrive
elementerne/værdierne adskilt af kommaer eller er det blot navnet på
array'et?

> [...]
id
> IN (SELECT id FROM IDTABLE WHERE etellerandet)"

OK. Her på stedet kører vi MySQL 3.23.43 - er det nyt nok?

/KBN

Fra : Jakob Møbjerg Nielse~

Dato : 18-08-02 08:36

Kenneth Brun Nielsen wrote:
> OK. Her på stedet kører vi MySQL 3.23.43 - er det nyt nok?

Nej. Subselects er først med fra v.4 (eller også er det 4.1, kan ikke
huske det).

--
Jakob Møbjerg Nielsen | "Five exclamation marks, the
jakob@dataloger.dk | sure sign of an insane mind."

Fra : Kenneth Brun Nielsen

Dato : 18-08-02 12:20

"Jakob Møbjerg Nielsen" <jakob@dataloger.dk> skrev i en meddelelse

> Nej. Subselects er først med fra v.4 (eller også er det 4.1, kan ikke
> huske det).

OK - Tak for hjælpen allesammen!

Fortsat god weekend.

/Kenneth