Harddisk død ?
Fra : Kimmiboy

Dato : 17-08-02 20:57

Hejsa

har lige været igang med at formatere en hd, men efter 53 procent af
formatering siger harddisken underlige lyde og efter nogen tid så stopper
formatering og der står at 53 procent af disken er formateret og at disken
ikke er klar.

Er harddisken stået af eller hva ?

Har prøvet mig frem med F-disk men efter genstart af computeren og efter 53
procent så siger disken bare mærke lige brumme-lyde (virker som om at den
søger efter noget som den ikke kan finde)

Hilsen Kimmiboy

Fra : Henning Sørensen

Dato : 18-08-02 10:54

"Kimmiboy" <Kimmiboy@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> procent så siger disken bare mærke lige brumme-lyde (virker som om at den
> søger efter noget som den ikke kan finde)

Kontroller at hdd har rigtig størrelse i bios'en. Prøv evt at indtaste
sektorer osv
manuelt (skulle stå på hdd).
Såfremt dette stadig ikke virker, så kan du roligt regne med at disken er
"død".
/Henning.

Fra : max

Dato : 18-08-02 11:45

> [...]
> manuelt (skulle stå på hdd).
> Såfremt dette stadig ikke virker, så kan du roligt regne med at disken er

Du er osse så negativ Henning Prøv at finde det fitness program
der passer til disken, den sletter og retter de fejl der måtte være opstået
under formateringen... man ska aldrig gi op.. max

Fra : Kimmiboy

Dato : 18-08-02 12:05

"max" <maxarte@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Du er osse så negativ Henning Prøv at finde det fitness program
> der passer til disken, den sletter og retter de fejl der måtte være
opstået
> under formateringen... man ska aldrig gi op.. max

ok, har du nogen ide om hvilket program som kan bruges ? skal kunne køre i
dos og bruges til en 6.4 gb Seagate hd

Hilsen Kimmiboy

Fra : max

Dato : 18-08-02 12:16

"Kimmiboy" <Kimmiboy@mail.dk> wrote in message

> [...]
> opstået
> >

> ok, har du nogen ide om hvilket program som kan bruges ? skal kunne køre i

http://www.seagate.com/support/disc/ der er lidt at vælge imellem
Disc Utillity / DiscWizard / SeaTools ... og en FAQ ,,,, max

Fra : Kimmiboy

Dato : 18-08-02 12:19

> http://www.seagate.com/support/disc/ der er lidt at vælge imellem
> Disc Utillity / DiscWizard / SeaTools ... og en FAQ ,,,, max

Perfekt tak for linket

Hilsen Kimmiboy

Fra : Per.K

Dato : 17-08-02 21:15

> [...]
> procent så siger disken bare mærke lige brumme-lyde (virker som om at den
> søger efter noget som den ikke kan finde)

Det kan måske være at der er for mange beskadigede sektorer på den til at
den kan
formateres.
Prøv evt at køre scandisk på den for at lave evt fejl.

Venligst Per

Fra : Kimmiboy

Dato : 17-08-02 21:21

"Per.K" <persen1@NONOyahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> den kan
> formateres.
> Prøv evt at køre scandisk på den for at lave evt fejl.

okay men har du nogen idet til hvordan jeg gør det når disken lige er blevet
f-disket og ikke kan læses på ?

jeg kan starte scandisk fra opstarts-disketten men jeg syntes ikke rigtig at
den gider at se disken efter, men det er vel fordi at der ikke er belvet
oprettet et drev C?
Jeg skan måske bare lave et drev på 50 procent af harddisken som er ok og
genstart + formatere og så køre scandisk men retter den så fejl på hele
harddisken ?

Hilsen Kimmiboy

Fra : Per.K

Dato : 18-08-02 12:04

> [...]
> Jeg skan måske bare lave et drev på 50 procent af harddisken som er ok og
> genstart + formatere og så køre scandisk men retter den så fejl på hele

Hvis du har muglighed for det, prøv at sætte den til en anden computer som
en
slave og kør Scandisk igennem dens Windows.
Den måde fiksede jeg min gamle 20Gb´er på.

Venjligst Per

Fra : Kimmiboy

Dato : 18-08-02 12:14

> [...]
> en
> slave og kør Scandisk igennem dens Windows.
> Den måde fiksede jeg min gamle 20Gb´er på.

tak for tippet det skal jeg hermed prøve, men kan Windows godt se disken som
jeg sætter i når man ikke kan læse på disken udra fra dos ?

Hilsen Kimmiboy

Fra : Per.K

Dato : 19-08-02 13:01

> [...]
som
> jeg sætter i når man ikke kan læse på disken udra fra dos ?

Det skulle den gøre, Windows ser den bare som en ny enhed der er koplet til
og lave en install af drivere.
Hvis ikke det sker auto kan du gå ind i Kontrolpanel og sætte den til at
scanne efter
ny hardware.

Venligst Per