driver til lydkort
Fra : Jimmy Damsgård

Dato : 17-08-02 17:01

Jeg er ved at installere win2k på en Compaq Presario bærbar model
12XL414A.

Men jeg kan ikke finde driveren til lydkortet.

Nogen bud?

Fra : Lyrik

Dato : 17-08-02 23:21

"Jimmy Damsgård" <noname@SLETMIGnospam.dk> wrote in message
> Jeg er ved at installere win2k på en Compaq Presario bærbar model
> 12XL414A.
>
> Men jeg kan ikke finde driveren til lydkortet.
>
> Nogen bud?
+++++++++++++++++++++++++++++++++++

Ja og et af de mere snedige.
Compaq (som er gået sammen med HP) har livsvarig support på deres produkter.
På siden, eller bagpå din PC står et serienummer. På din brugsanvisning står
et supportnummer til Compaq.
Der ringer du til og får dem til at fortælle dig hvilken lydchip eller
hvilket lydkort der er i spillen.
Men du må ikke fortælle dem at du er ved at lægge et andet system på
maskinen. Så vil de ikke supportere!
Få også at vide hvad Ram der er i den, type (til senere brug), samt hvilke
andre ting den indeholder. Skriv det ned.
Så kan du finde drivere på nettet ved at søge.
Har du ikke telefonnummeret kan du få det ved at ringe til Compaq via
nummeroplysningen og sige at du søger support, så får du supportnummeret,
som nummeroplysningen ikke giver.

Hilsen
Jens

Fra : Jimmy Damsgård

Dato : 20-08-02 09:40

"Lyrik" <lyrik@heaven.dk> skrev i en meddelelse
> Der ringer du til og får dem til at fortælle dig hvilken lydchip eller
> hvilket lydkort der er i spillen.

Jeg får simpelthen gang på gang bekræftet at Compaq er den sørgeligste
hardware producent: De anede det simpelthen ikke! Kunne få anden information
end det var "onboard" - teknikeren sagde han ikke kunne skaffe flere
oplysninger for det havde de ikke registreret!!!

/JD

Fra : Leony

Dato : 17-08-02 18:20

"Jimmy Damsgård" <noname@SLETMIGnospam.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg er ved at installere win2k på en Compaq Presario bærbar model
> 12XL414A.
> Men jeg kan ikke finde driveren til lydkortet.
> Nogen bud?

Har du prøvet Compaq/HP's hjemmeside:
http://www29.compaq.com/falco/sp_detail.asp?Model=1516&Div=4&Os=93&SoftwareV
er=12194

--
mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/

Fra : Jimmy Damsgård

Dato : 21-08-02 22:53

On Sat, 17 Aug 2002 19:20:16 +0200, "Leony"
<leony@REMOVETHIScyberjunkie.dk> wrote:

>Har du prøvet Compaq/HP's hjemmeside:
>http://www29.compaq.com/falco/sp_detail.asp?Model=1516&Div=4&Os=93&SoftwareV
>er=12194

Ser ud til at ramme plet - tak!

Men hvordan pokker fandt du den?

Fra : Leony

Dato : 22-08-02 07:29

> Ser ud til at ramme plet - tak!

Velbekomme - rart hvis det virker.

> Men hvordan pokker fandt du den?

Compaq's hjemmeside->support->Compaq drivers->vælge computerkategori->vælge
serie->vælge model og operativsystem->search.

Overrasket over at de ikke kunne fortælle dig det hos Compaq.

Fra : Henrik Dissing

Dato : 17-08-02 23:17

On Sat, 17 Aug 2002 18:00:41 +0200, Jimmy Damsgård wrote:

>Jeg er ved at installere win2k på en Compaq Presario bærbar model
>12XL414A.
>
>Men jeg kan ikke finde driveren til lydkortet.

Jeg har i dag været igennem præcis den samme mølle med en Compaq Presario
bærbar. Det er en anden model, men i mit tilfælde var der en driver under
Windows Update efter at jeg havde installeret Service Pack 3 og DirectX 8.1.

Venlig hilsen
Henrik Dissing