mit modem vil ikke holde kæft....
Fra : jakob

Dato : 17-08-02 16:08

Jeg har sat et internt pci modem i min maskine. Det fungerer fint men
jeg kan ikke få det til at tie stille når jeg kobler på. Jeg har slået
"aktiver modemhøjtaler" fra i konfigureringen men lige lidt hjælper det.

Hvordan løser jeg problemet. (jeg kører win2k)

Venlig hilsen

Jakob

Fra : spæf

Dato : 18-08-02 16:46

Nu kører jeg Win98, så måske holder dette råd ikke i længden, men det er da
forsøget værd.

Hvis du går i Kontrolpanel\Modem\Generelt, der skal du så vælge den korrekte
modemdriver (der kan være flere). Vælg egenskaber.

På mit system er der så en "volumepind" som hedder lydstyrke for højttaler.
Skru i bund og hopla, virker i hvert fald for mig.

Men jeg er som sagt ikke sikker på win2k

mvh.
spæf

Fra : jakob

Dato : 18-08-02 22:22

> Men jeg er som sagt ikke sikker på win2k

Det virker ikke for mig med det modem jeg har installeret. Jeg har også
undret mig over det. Ligeledes undres jeg over at der er mulighed for at
slå modemhøjtaleren til, hvis den ikke er slået til er der dog
ligesåmeget lyd...........    windows kan stinke for vildt til tider...

Jakob

Fra : Leony

Dato : 17-08-02 18:16

> [...]

> "aktiver modemhøjtaler" fra i konfigureringen men lige lidt hjælper det.
> Hvordan løser jeg problemet. (jeg kører win2k)

Dette er i hvert fald en måde at gøre det på:
http://www.worldstart.com/tips/internet-tips/modemquiet.htm

--
mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/

Fra : jakob

Dato : 18-08-02 15:00

In article <lwv79.5961$ww6.779089@news010.worldonline.dk>,
leony@REMOVETHIScyberjunkie.dk says...
> Dette er i hvert fald en måde at gøre det på:
> http://www.worldstart.com/tips/internet-tips/modemquiet.htm

Ah men det er vist ikke muligt for mig da jeg bruger w2k. Mine menuer
ser hvertfald anderledes ud.

Jakob

Fra : Leony

Dato : 19-08-02 06:59

> Ah men det er vist ikke muligt for mig da jeg bruger w2k. Mine menuer
> ser hvertfald anderledes ud.

Mon ikke du kan sjusse dig frem til det. Jeg har godt nok aldrig brugt 2000,
men jeg har da ikke set en Windows (95/98/XP) endnu uden et modemikon i
kontrolpanelet.

Fra : jakob

Dato : 19-08-02 14:10

> Mon ikke du kan sjusse dig frem til det. Jeg har godt nok aldrig brugt 2000,
> men jeg har da ikke set en Windows (95/98/XP) endnu uden et modemikon i
> kontrolpanelet.

Jo det er da der sandelig, men modemet konfigureres anderledes som jeg
ser der.

Venlig hilsen

Jakob

Fra : Leony

Dato : 20-08-02 09:26

> Jo det er da der sandelig, men modemet konfigureres anderledes som jeg
> ser der.

Så er det jo ikke nemt. Her kunne det jo være fedt hvis du udløste
spændingen og fortalte hvilket modem du har.
Du kan prøve at taste M0 istedet for ATM0, det skulle virke med 2000.
Her er lidt læsning:
http://www.computerrepairservice.com/messages/1187.html
Det kan også være at man ikke kan få den til at være stille under Windows
2000, det er heller ikke alle modems den virker med.
Måske du kunne lægge et screenshot i dk.binaer.

Fandt lige et tip med hurtigere opkoblingstid, det kunne være noget du kunne
bruge:
http://www.winguides.com/registry/display.php/238/

Fra : jakob

Dato : 20-08-02 21:09

> Så er det jo ikke nemt. Her kunne det jo være fedt hvis du udløste
> spændingen og fortalte hvilket modem du har.

Det ser ud til at være et conexant HCF V90 56K Data Fax PCI modem. Det
er hvad der står i kontrolpanelet. Der står ikke producent på og det
stammer fra en IBM Aptiva.

> [...]
> Måske du kunne lægge et screenshot i dk.binaer.
>
> Fandt lige et tip med hurtigere opkoblingstid, det kunne være noget du kunne

Nu er det tip jo heller ikke til win2k men jeg prøver alligevel Jeg
har fundet et felt der hedder "yderligere initialiseringskommandoer" og
jeg tror det er det rette. Problemet er blot at jeg efter råd fra en
teledk gut allerede andvender en kommando her. Kan man kobminere flere
eller hvordan ?

Hilsen

Jakob

Fra : Leony

Dato : 21-08-02 07:00

> jeg tror det er det rette. Problemet er blot at jeg efter råd fra en
> teledk gut allerede andvender en kommando her. Kan man kobminere flere
> eller hvordan ?

Det ved jeg ikke, jeg har aldrig haft et analogt modem.