Pc-ens ur opdaterer ikke?
Fra : JSH [Hjørring]

Dato : 17-08-02 09:54

Jeg har en Fujitsu Siemens Scenic pc, hvor klokken ikke går - kun hvis jeg
går ind i opsætningen af denne går klokken normalt.
Når jeg igen tænder pc-en står tiden ved det som jeg satte den til. Den
opdaterer ikke, kun hvis jeg har klikket på ur-symbolet i højre side af
bundlinien.

Jeg har skiftet batteri. Det er det samme i XP, W2K, WinMe og Win98 hvad kan
der være galt?

Sendt til: dk.edb.hardware.bundkort; dk.edb.hardware

John Stenbak Hansen

Fra : Lyrik

Dato : 19-08-02 01:00

"JSH [Hjørring]" <jstenbak@e-box.dk> wrote in message
> [...]
> bundlinien.
>
> Jeg har skiftet batteri. Det er det samme i XP, W2K, WinMe og Win98 hvad
++++++++++++++++++++++++++++++++++++
En ekspert har lige fortalt mig at hvis en virus eller lignende piller ved
systemet, så kan den gøre det ved at standse systemets interrupts. Den
ligesom-holder systemet frosset mens den roder.
Dette vil vise sig ved at uret for eksempel sakker agterud.
Jeg vil derfor anbefale dig at virusscanne intensivt!

Hilsen
Jens

Fra : Michael Terp Laursen

Dato : 19-08-02 08:41

Hej
Det kan også være et hardware problem - i så fald kan du bruge programmet
"Dimension 4" der sætter dit ur 100% korrekt. Programmet kræver at du har
netadgang, da sætter dit ur efter en server på nettet. Hvis du kun har modem
så kan jeg ikke anbefale denne løsning men ellers er det virkelig godt. Jeg
bruger den selv :)
http://www.thinkman.com/dimension4/
Mvh.
Michael
Ved e-mail svar : Fjern "FJERNNOSPAM" fra min mail adresse.

Fra : JSH [Hjørring]

Dato : 19-08-02 21:04

Det kan ikke være en virus, idet jeg har smidt "rene" systemer på pc-en og
jeg benytter også viruskontrol

John Stenbak Hansen