modem CallerID (igen)
Fra : Sven

Dato : 17-08-02 06:19

Hey.

Jeg har købt mig et AOpen FM 56-SV, som skulle være i stand til at vise
opkalsdnummeret (CallerID).

Jeg har 'vis nummer' hos TeleDK (jeg betaler i hvert fald for det ;) ).
Modemet er den europæiske model. Jeg kører Win98SE. Driveren er den nyeste.
Location er sat til DK både i driveren og via AT kommando. Det er den første
og eneste enhed, uden forlængerledning eller lign, på den første dåse i
huset. Hastigheden er sat ned til 9600 baud. Den giver ok til at+vcid=0,1 og
2. Jeg lader den ringe mere end 2 gange. Den er testet både med softwaren
fra cd´en, den nyeste version af denne og hyperterminal, både via driveren
og direkt via com porten.

Alt dette har jeg prøvet, men den vil ikke vise nummeret. Jeg har desværre
ikke haft mulighed for at låne en 'ægte' nummerviser endnu, men er der mere
omkring modemet jeg kan afprøve? Eller andre gode råd?

Jeg takker på forhånd.

mvh
Sven

Fra : complex@pc.dk

Dato : 17-08-02 06:54

Jeg har ladet mig fortælle følgende:

I Danmark sendes "nummeret i vis nummer" F Ø R telefonen ringer !!!

I resten af verdenen ringer telefonen og så sendes nummeret.
Derfor kan dit modem ikke se noget !!!

Derfor virker det ikke i Danmark, det danske telefonvæsen er meget
klogere end resten af verdenen ikke !!!!

Med venlig hilsen, Lars
www.complex-data.dk www.pc-doktoren.dk
Tlf: 48188551 Fax: 48188551 Hotline:40188551 alle dage 7oo-22oo
kompetence koster penge - inkompetence koster MANGE penge.

Fra : Michael sørensen

Dato : 17-08-02 09:34

"Sven" <someone@microsoft.com> ytrede i

> Alt dette har jeg prøvet, men den vil ikke vise nummeret. Jeg har
> desværre ikke haft mulighed for at låne en 'ægte' nummerviser endnu,
> men er der mere omkring modemet jeg kan afprøve? Eller andre gode råd?

Hejsa...

Desværre vil det nok ikke virke...

Jeg har ikke endnu set et modem der understøtter det
danske vis-nummer system, der er specielt, idet der
bruges DTMF toner til at sende nummeret med...

DTMF er de samme toner du kan høre når du trykker de
forskellige taster for at ringe op...

Man kan faktisk høre vis-nummer signalerne hvis man
tager røret lige før telefonen ringer (ret umuligt hvis
man ikke selv har et par linier at lege med)

Der findes dog hardware der understøtter vis-nummer til
PC'en, tjek www.kroning.dk - www.blichfeldt.dk -
www.brinck.dk.

--
med venlig hilsen - best regards