God internet udbyder søges
Fra : Oxe

Dato : 17-08-02 03:28

Hej Alle,

Vi er en lille boligforening i centrum af København der nu har haft
Kabelnettet.dk som udbyder siden primo 2002.
De har på ingen måde, absolut ingen måde, kunne leve op til deres
forpligtigelser.
Derfor søger vi nu en seriøs udbyder til ca. 60 husstande. der kan magte at
leverer bredbånd inkl. mail, web, news, smtp og andre relevante tjenester.
Derudover er kravet, at udbyderen giver relevant information / support og
svarer på kundernes henvendelser.
Har i forslag til hvilken udbydere der kan leverer det man betaler for?
I må meget gerne begrunde jeres forslag.

På forhånd tak

Niels Sejr Oxenvad

P.S. Vil en Sdsl forbindelse på 2Mbit være tilstrækkeligt til ca 40
brugere?

Fra : Jesper Larsen

Dato : 17-08-02 08:04

Må jeg lige høre hvad problemet var med kabelnettet.dk?

Ellers er der jo folk som arrownet.dk

Mvh

Jesper Larsen

Fra : Oxe

Dato : 17-08-02 10:48

Hej Jesper,

Se strengen: kabelnettet.dk igen. i gruppen: dk.edb.internet.udbydere.

Hvis du vil have yderligere informationer, så spørg mig gerne igen.

Med venlig hilsen

Niels Sejr Oxenvad

Fra : Tinor

Dato : 17-08-02 07:11

> P.S. Vil en Sdsl forbindelse på 2Mbit være tilstrækkeligt til ca 40
> brugere?

Det mener jeg ikke. Hvis alle er på på en gang, så har I samme hastighed som
et gammel 56K modem og det er ikke tilfredsstillende for nogen. Jeg vil sige
I skal op og min. have en 10 mbit, men ved ikke hvem der udbyder det.

Mvh

Tinor

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 17-08-02 12:21

"Tinor" <e@e.dk> skrev i en meddelelse
> Hvis alle er på på en gang

Der er de ikke

Usenetstatistik - http://www.makr.dk/?usenetstats

Fra : Lars Knudsen

Dato : 18-08-02 14:52

Hejsa,

> [...]
> hastighed som et gammel 56K modem og det er ikke tilfredsstillende for
> nogen. Jeg vil sige I skal op og min. have en 10 mbit, men ved ikke

Typisk er alle jo ikke på på én gang.

Hvis man får en udbyder, der kan hitte ud af at skrue hastigheden op over 2
mbit/s hvis det bliver nødvendigt, er 2 mbit/s et meget godt sted at starte.

Kender til andre steder, hvor man så aftaler at netradio ikke er tilladt, så
virker det ihvertifælde glimrende. Og på afkald af dette betaler de i den
ejendom jeg kender så en formue af 150 kr/årligt (!!) for helt fri internet.
Der rent faktisk kører ganske okay... (så vidt jeg ved via Tiscali).

** Lars

Fra : Peter Mogensen

Dato : 22-08-02 14:55

Lars Knudsen wrote:

> Kender til andre steder, hvor man så aftaler at netradio ikke er tilladt, så
> virker det ihvertifælde glimrende.

En orentlig netradio der benytter Multicast burde ikke være noget problem.
... selvfølgelig, hvis alle lytter til hver deres netradio...

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 22-08-02 23:59

"Peter Mogensen" <apm-at-mutex-dot-dk@nospam.no> skrev i en meddelelse
> En orentlig netradio der benytter Multicast

Hvor mange gør det?

Usenetstatistik pr. 19/8 - http://www.makr.dk/?usenetstats

Fra : Ole Hedegaard

Dato : 03-10-02 23:08

Ingen i DK bruger multicast. Det kræver understøttelse fra BBRAS -> CPE.
Hele vejen. Der laves pt. feltforsøg med multicast - så det findes altså
ikke i DK endnu... men kommer måske?

/Ole

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 04-10-02 00:51

"Ole Hedegaard" <hedegaard@christiansen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> Ingen i DK bruger multicast.

Hvad svarer du på?
Læs venligst www.makr.dk/?quote

Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats

Fra : Anders S..

Dato : 17-08-02 17:47

"Oxe" <oxe@sniox.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> På forhånd tak
>
> Niels Sejr Oxenvad
>
> P.S. Vil en Sdsl forbindelse på 2Mbit være tilstrækkeligt til ca 40

Dansk Kabel tv??
www.dk.tv.dk

--
MVH
Anders

Fra : FH

Dato : 17-08-02 18:00

On Sat, 17 Aug 2002 18:47:11 +0200, "Anders S.."
<webmaster@sikker-surf.remove.dk> wrote:

>Dansk Kabel tv??
>www.dk.tv.dk

Skal nok være :
http://www.dk-tv.dk/

--
Flemming H.

Fra : Anders S..

Dato : 17-08-02 20:24

"FH" <flemming @ fmnet.dk> skrev i en meddelelse

> Skal nok være :
> http://www.dk-tv.dk/

ja

Fra : Jacob Sindal

Dato : 20-08-02 10:11

Hvad med bredbåndsbolaget ?
Eksisterer de ikke endnu ?

Fra : Jesper Larsen

Dato : 20-08-02 10:22

jeg tror ikke de findes i DK mere

Mvh

Jesper

Fra : Steen

Dato : 25-08-02 20:23

- Ved at TDC pønser på opgangsadsl - med størrelser på 1-2 opgange pr. 2mb,
til ca. 100,- pr. bruger... men lad os nu se om det kommer...

Steen