Nyt ergonomisk tastatur
Fra : Lars Hedegaard Peder~

Dato : 16-08-02 11:54

Hej

Jeg har i øjeblikket et Trust tastatur som dette:
http://www.trust.com/products/frame-product.htm?artnr=08680.

Det er et fantastisk godt tastatur, med taster af en rimelig størrelse (ikke
de små taster som på Microsoft, hvor piletasterne også sidder underligt), og
så er der en stor hvileflade til hænderne (jeg har store hænder). Fronten
kan hæves (altså modsat de fleste andre tastaturer) hvilket jeg synes er
godt, da mine håndled så bliver løftet lidt og hænderne dermed ikke bliver
bøjet. De sidder lige ud fra armene.

Som det jo nok er tydeligt, er jeg meget glad ved det, men det larmer
temmelig meget, og jeg ville derfor gerne have et lignende, måske endda i
sort/sølv.
Jeg har dog ikke kunnet finde andre ergonomiske tastaturer jeg synes om, som
har de ting jeg nævnte ovenfor.

Er der nogen der kender til tastaturer som ligner det Trust tastatur jeg
har, men som ikke larmer, og som måske kan fås i andre farver en grå?

--
/Lars
Fjern "FJERNDETTE" fra min mail adresse ved svar.

Fra : Christian Skau Peder~

Dato : 16-08-02 20:46

jeg kan anbefale et Logitech Internet Navigator, læs mere om det her:
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1544637906

Mvh.
Christian

Fra : Nuxx

Dato : 16-08-02 22:21

"Christian Skau Pedersen" <christiansp@hotmail.com> wrote in message
> jeg kan anbefale et Logitech Internet Navigator, læs mere om det her:
> http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1544637906
>
> Mvh.
> Christian

Det nævnte findes også i en knækket udgave.

Mvh.

Mads

Fra : Peter Jespersen

Dato : 16-08-02 21:14

On Fri, 16 Aug 2002 12:54:05 +0200, Lars Hedegaard Pedersen wrote:

>Hej
>
>Jeg har i øjeblikket et Trust tastatur som dette:
>http://www.trust.com/products/frame-product.htm?artnr=08680.

Ja-dav!

Mit gamle Logitech Deluxe tastatur er ved at være lidt mere end bare slidt i
kanten og er på udkig efter et tastatur,uden for mange
special-funktionstaster og dette Trust ser ganske interessant ud...så når du
siger at det larmer, hvad mener du så egentligt med det ??
Ligeledes, hvor lang tid tager det egentlig at vænne sig til et sådan
tastatur, når mna er født op opvokset med et std statatur i hånden ??

Live long and prosper...
Peter Jespersen, member of Team OS/2 Denmark, Linux User #221493
flywheel@illogical.dk
http://www.illogical.dk
It's about to hit the fan! Quick, everyone to the shelter, now!

Fra : Lars Hedegaard Peder~

Dato : 16-08-02 19:57

"Peter Jespersen" <flywheel@illogical.dk> wrote in message

> [...]
> kanten og er på udkig efter et tastatur,uden for mange
> special-funktionstaster og dette Trust ser ganske interessant ud...

Det kan desværre ikke købes længere. Det gik ud af produktion for et par år
siden.

> så når du
> siger at det larmer, hvad mener du så egentligt med det ??

Det er tasternene der larmer når man trykker på dem. Det lyder ret
plasticagtigt. Men det er som sagt det bedste tastatur jeg har prøvet.
Derfor har jeg accepteret at det larmer, så længe jeg ikke har fundet et der
er lige så godt, som ikke larmer.

> Ligeledes, hvor lang tid tager det egentlig at vænne sig til et sådan
> tastatur, når mna er født op opvokset med et std statatur i hånden ??

Det tog 1-2 uger for mig, men når jeg nu og da prøver at skrive på et
almindeligt ikke-knækket tastatur, kan jeg virkelig mærke hvor unaturligt
det virker at skulle holde hænderne lige ud, når armene ikke er det. Jeg får
faktisk ondt i håndleddene hvis jeg bruger et almindeligt tastatur for
meget.

Mvh. Lars