Lydkort: Lav volumen på Terratec DMX 6Fire~
Fra : Jesper Brogaard

Dato : 14-08-02 18:36

Nu har jeg endelig fået lyd igennem mit Terratec 6Fire. Reformatering og
installering af hd og WinXP. Lyden er bare meget lav. Kan godt høre den, men
alt er så vidt jeg kan se skruet helt op. Mine højttalere er inaktive.

Nogen forslag?

--
Jesper Brogaard, Denmark, Europe
(Please do not reply by email)

Fra : Søren

Dato : 14-08-02 19:17

Hvis der ikke er forstærker i lydkortet og du har inaktive højtaler så har
du svaret på hvorfor det ikke er særligt højt.

Søren.

Fra : Jesper Brogaard

Dato : 14-08-02 19:31

"Søren" <pc@tdcspace.dk> skrev i en meddelelse

> "Jesper Brogaard" <me@privacy.net> wrote in message
> men

> Hvis der ikke er forstærker i lydkortet og du har inaktive højtaler så har
> du svaret på hvorfor det ikke er særligt højt.

Jøp, jeg tænkte den tanke da jeg skrev om mine inaktive højttalere. Kan det
passe at et spritnyt lydkort som mit halvdyre Terractec ikke har indbygget
forstærker?

Hvis ja. Hvad betyder det så for andre opgaver som redigering af analog
video og audio?

Fra : Søren

Dato : 14-08-02 19:56

"Jesper Brogaard" <me@privacy.net> wrote in message news:3d5aa1e7$0$43939>
Hvis ja. Hvad betyder det så for andre opgaver som redigering af analog
> video og audio?

Det har ingen betydning. Signalet til lydkortet kan sagtens behandles uden
at det skal forstærkes og hvis det er udgangen du bruger er signalet
tilstrækkeligt til at det kan videre forarbejdes i andre enheder.
Du skal sådan set bare investere i nogle aktive Højttalere.
Hvorfor har du inaktive højttalere ?, det er normalt at købe aktive
højttalere til et lydkort med mindre det har indbygget forstærker og det er
vist sjældent. Men jeg skal ikke være skråsikker. Er det et internt eller
eksternt lydkort ?
Prøv at checke specifikationerne om der alligevel skulle være forstærker på
det.

Søren.

Fra : Jesper Brogaard

Dato : 19-08-02 08:24

> [...]
> tilstrækkeligt til at det kan videre forarbejdes i andre enheder.
> Du skal sådan set bare investere i nogle aktive Højttalere.

Fint. Jeg ka' også se at signalet er højt selvom jeg ikke får lyd ud af
højttalerne.

> Hvorfor har du inaktive højttalere ?, det er normalt at købe aktive
> højttalere til et lydkort med mindre det har indbygget forstærker og det
er
> vist sjældent.

Det er nogle små gamle højttalere fra min første pc (7+ år) som fungerede
fint i min forrige pc med Sound Blaster 64. Jeg har nu tilsluttet mine nye
Creative Inspire 5300 som er aktive og nu skal jeg love for at der er lyd.
Hold da magle, de højttalere kan spille højt!

> Men jeg skal ikke være skråsikker. Er det et internt eller eksternt
lydkort ?

Internt.

> Prøv at checke specifikationerne om der alligevel skulle være forstærker
på det.

Ka' ikke lige finde noget info om det, men det ku' tyde på at der ikke er.

Anyhoo - det hele fungerer fint nu. Tak for hjælpen.

--
Jesper Brogaard, Denmark, Europe
(Please do not reply by mail)