Single sided PC2100 DDR ram moduler??
Fra : PoPpiN

Dato : 14-08-02 12:01

Er der nogen der ved hvor man kan købe 256/512mb DDR PC2100 single sided ram
moduler

Mvh Ernst

Fra : Søren

Dato : 14-08-02 12:25

Tillader mig lige at spørge om hvad fordelen er ved single sided frem for
double sided ram.

Søren.

Fra : PoPpiN

Dato : 14-08-02 12:46

Nogle P4 chipset tillader maks 4 banke fordelt over de 3 dimm slots, i det
første dimm slot kan man have 2 banke i og de sidste to dimm slots må der
maks være 2 banke til sammen.
så for at udnytte den maksimale ram mængde (2gb) skal man i det første slot
ha et 1gb modul (2 banke) og de to næste slots have 2x512mb moduler (hvert i
sært på 1 bank)

Håber det giver mening (det er i hvertfald sådan jeg har forstået det)

Ernst

Fra : Søren

Dato : 14-08-02 13:12

> Håber det giver mening (det er i hvertfald sådan jeg har forstået det)

Jow, hvis det skal forstås sådan at doubled sided = 2 bank ( single sided =
1 bank)

Søren.

Fra : PoPpiN

Dato : 14-08-02 13:19