win32 lib problem
Fra : Jonas Meyer Rasmusse~

Dato : 14-08-02 00:48

Hej.

Jeg har et problem med win32 lib filer, jeg kan ikke helt få dem til at
makke ret.

Problemet er når jeg laver en statisk lib fil med vc7, så putter den et
linker direktiver ind
i filen(som dumpbin /directives afslører), der siger hvilket runtime
bibliotek der skal benyttes
(single/multithreaded/mt dll osv).. Det kunne jeg godt tænke mig at undgå,
således jeg er fri
for at genoversætte zlib, libpng, og hvad de ellers hedder, hver gang jeg
beslutter mig for at benytte
en ny konfiguration

Er direktivet nødvendigt, eller kan den ikke bare tage
funktionsdefinitionerne fra det
runtime bibliotek som der alligevel bliver linket med??

Hvis det er nødvendigt, er løsningen så at compile 4 versioner af alle libs,
eller kan
man ordne det med noget dll fuskeri?

mvh Jonas

Fra : Peter Kragh

Dato : 16-08-02 17:03

Der er ikke noget at gøre. Du skal compile alle 4 versioner af dit statiske
lib (hvis det skal være helt korrekt).

En anden mulighed er at compilere bare den multithreadede version. Den
skulle du kunne bruge sammen med de andre CRT'er, men du får en warning hver
gang du linker dit lib med en anden CRT.

Jeg vil dog fastholde, at du bør compilere alle 4 versioner.

- Peter