Kill Session
Fra : Rune Bjerregaard

Dato : 13-08-02 16:01

I forbindelse med test af mit arbejde har jeg udviklet en "kill-side" hvor i
jeg har skrevet:

Session("userid") = null
Session("loggedin") = null
Session.Contents.Remove "userid"
Session.Contents.Remove "loggedin"
Session.Contents.RemoveAll
Session.abandon

Jeg er godt klar over at det er "overkill". Men her kommer mit problem.
Kommandoerne bliver ikke udført første gang jeg kalder siden. Men først hvis
jeg reloader den tomme side. Grunden til at der er så mange kommandoer er at
jeg ikke kunne få det til at virke. Er der en af disse der er udgået eller
hvad kan jeg gøre forkert? Jeg ved at Contents.RemoveAll burde tage sig af
det hele, og i hvert fald abandon. Men intet af det sker før andet kald?

Enhver hjælp betakkes!

Rune

Fra : Jørn Andersen

Dato : 13-08-02 21:28

On Tue, 13 Aug 2002 17:01:07 +0200, "Rune Bjerregaard"
<Rune@Direkte.org(remove-this-for-reply)> wrote:

>I forbindelse med test af mit arbejde har jeg udviklet en "kill-side" hvor i
>jeg har skrevet:
>
>Session("userid") = null
>Session("loggedin") = null

Jeg mener ikke, du kan bruge Null, men Empty (jeg er dog ikke sikker).

> [...]
>
>Jeg er godt klar over at det er "overkill". Men her kommer mit problem.
>Kommandoerne bliver ikke udført første gang jeg kalder siden.

Nej, dine Session-variable vil være til rådighed på den side, hvor du
opgiver Session. Så send kontrollen videre til en anden side efter
Session,Abandon - så er de væk. Fx:

Session.Abandon
Response.Redirect "enandenside.asp"

- som bl.a. siger:

The following example causes the session state to be released when the
server finishes processing the current page.
<% Session.Abandon %>

Good luck!

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Rune Bjerregaard

Dato : 13-08-02 23:36

> Nej, dine Session-variable vil være til rådighed på den side, hvor du
> opgiver Session. Så send kontrollen videre til en anden side efter
> [...]
http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/iisref/html
/psdk/asp/vbob5tpq.asp>
> - som bl.a. siger:
>
> The following example causes the session state to be released when the
> server finishes processing the current page.
> <% Session.Abandon %>

Det funger bare!!

Rune, Århus C