Hvilket bundkort er bedst?
Fra : SonofonoS

Dato : 13-08-02 11:20

Hvorfor er der næsten 300,- forskel i prisen på de to bundkort. Er det pga.
af chipsættet?
Hvad er forskellen iøvrigt?

http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1264627893

http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1264628066

Jeg kan godt se at det ene kører IDE133 og det andet IDE100. Har det vildt
meget at sige?

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 13-08-02 14:38

> [...]
>
> http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1264628066
>
> Jeg kan godt se at det ene kører IDE133 og det andet IDE100. Har det vildt

Det vil nok være klogt af dig at slå dem op hos Asus
http://www.asus.com.tw/index.asp. S333 har ikke dual Socket A som
edbpriser.dk skriver og billedet på V333 er raid udgaven.

Men umiddelbart er den største forskel at det ene er med SiS chipset, 2 x
USB 1.0 (mon ikke det er 1.1) og ATA100 og det andet er med VIA chipset, 4 x
USB 2.0 og ATA133.

Jeg har selv A7V333 Raid og udover Raid (eller plads til 4 ekstra IDE
enheder) får du også Firewire og 4x USB 1.1 og 4 x USB 2.0 med der. Men det
koster jo også lidt mere.

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : Øistein wind

Dato : 13-08-02 16:07

Michael Lund Sørensen wrote:

> [...]
>
> Jeg har selv A7V333 Raid og udover Raid (eller plads til 4 ekstra IDE
> enheder) får du også Firewire og 4x USB 1.1 og 4 x USB 2.0 med der. Men det

Hvad er firewire egentlig?

Hilsen Øistein

--
"Only two things is infinite! The Universe... and human stupidity!
And I'm not even sure about the Universe."- Albert Einstein

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 13-08-02 16:28

> Hvad er firewire egentlig?

En seriel standard ala USB. USB 2,0 er lidt hurtigere (480 Mbit/s mod 400
Mbit/sek) , men der kan tilsluttes flere enheder og længere kabler til
Firewire.
Firewire bruges mest til fx Digital Video men også løse harddiske og andet
udstyr kan tilsluttes.

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : Øistein Wind

Dato : 13-08-02 17:53

Ok... Tak for svaret
"Michael Lund Sørensen" <Hold.diskussionen.i.gruppen@tak.dk> wrote in
message news:TI969.180$ww6.43559@news010.worldonline.dk...

Fra : Leony

Dato : 14-08-02 13:23

"SonofonoS" <SonofonoS@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg kan godt se at det ene kører IDE133 og det andet IDE100. Har det vildt
> meget at sige?

I praksis burde du ikke kunne mærke forskel da det er teoretiske
hastigheder, som kun kan opnås ved burstreading.

--
mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/