Katte ER s'gu seje!! (lidt lang)
Fra : Lars Dahl

Dato : 12-08-02 21:09

Hej gruppe.

Nu må jeg al'så dele dette med jer.
Jeg sidder og er totalt slået ud over, _hvor_seje sådan no'en missedyr
egentlig er. Frigg er jo - som det vil være enkelte bekendt - allergisk
overfor sig selv, og som følge deraf skal hun desværre ingen killinger ha'.
Derfor blev hun i morges kørt ind til Raiku for at blive steriliseret,
hvilket iflg. Raiku skete ca. kl. 12. Hun kom hjem igen kl. 15.30, hvor jeg
satte transportkassen på køkkengulvet, åbnede den og gik ud igen for at
lægge overtøjet. Da jeg ca. to minutter senere kom tilbage til køkkenet, var
hun i fuld gang med at tømme madskålen, hvorefter hun gik ud i løbegården
(en tur på ca. 6 meter, inclusive trinet ned til gården, ca. 20 cm. højt) og
kravlede op på sin papkasse!
Kl. ca. 22 - mens dette skrives - går/lunter hun rundt i hele huset med fuld
kontrol over alle 4 ben, op og ned ad trin og hopper!!! op i sofaen for at
få kæl! Var der nogen, der sagde "Skrap tante"?? Det eneste tegn på at hun
har gennemgået et større indgreb for 10 timer siden, er en barberet mave og
en tendens til at blikket ryger lidt ud af fokus. Det er næsten skræmmende
at levende væsner kan være _så_ hårdføre!!

Mvh. Lars Dahl
--
von Fribergs Norske Skovkatte
http://hjem.get2net.dk/vonfriberg/

Tjekket af NAV 2002

Fra : Mulle

Dato : 12-08-02 22:16

Ja, det er utroligt, min mors kat gjorde nogenlunde det samme, da vi lukkede
den ud af transportkassen, drønede den ud og lige op i et højt træ, hvor den
sad og så ganske tilfreds ud....
Så har man ikke så dårlig samvittighed over at have lade dem operere :)
Hilsen Mulle

http://home8.inet.tele.dk/hei/killing.html

Fra : Kate

Dato : 13-08-02 15:18

"Lars Dahl" <ldahlREKVALME@jubiipost.dk> wrote in

> [...]
> barberet mave og en tendens til at blikket ryger lidt ud af fokus.
> Det er næsten skræmmende at levende væsner kan være _så_

Ja, det er squ lidt seje. de små. Det kunne vi mennesker nok godt lære
lidt af.
Tænk engang at være allergisk overfor sig selv, det lyder lidt
underligt, håber da at hun kan trives som kastrat.

Kate

Fra : Lars Dahl

Dato : 13-08-02 15:40

Kate <oliwer@wanadoo.dknoget> skrev i news:ajb4fa$6cg$2@sunsite.dk

> [...]
> Tænk engang at være allergisk overfor sig selv, det lyder lidt
> underligt, håber da at hun kan trives som kastrat.

Hej Kate.

Det _er_ også underligt! OK, allergisk over for sig selv er en forenkling.
Frigg reagerer allergisk imod sit immunsystem - forstået sådan at når hun
ellers er rask er der ingen problemer, men bliver hun syg - så hendes
immunforsvar træder i funktion - bliver hun langt mere syg af det. Man kan
sige at hun bliver syg af at være syg !?! F.x. kan en omgang lopper - som
højst kan være generende for andre katte - være livstruende for hende.
Vi er ret overbeviste om at hun vil trives som kastrat; hun trives glimrende
allerede. Grunden til at hun blev neutraliseret er dog ikke for at afhjælpe
hendes sygdom (det kan man ikke), men fordi der ingen grund er til at lade
hende være fertil, når hun nu ikke skal ha' killinger. Vi ved godt nok ikke
om det er noget hun ville give videre, men vi vil ikke tage chancen - og
iøvrigt kunne et svangerskab jo også risikere at sætte hendes immunforsvar i
gang....
Men seje? Absolut!! Hun er allerede gået igang med at slås med Bambi om
førerpositionen igen....

Mvh. Lars Dahl

Fra : Kate

Dato : 13-08-02 16:30

> [...]
> vil ikke tage chancen - og iøvrigt kunne et svangerskab jo også
> risikere at sætte hendes immunforsvar i gang....

Nårh, på den måde. Jeg har faktisk hørt om kaniner der var allergiske
overfor støv, så jeg troede det var det samme med Frigg.
Jeg forsår så udmærket at i ikke vil tage nogle chancer, hverken med
hensyn til evt. arvelighed, men bestemt da også med hendes helbred, det
ville jeg heller ikke hvis det var min kat.
God bedring med den seje dame

--
Kate

REMOVE skal ikke fjernes ved svar