MS Windows
briani 27239
Åbning af wordpad-filer i word
Fra : Lars Rosenmeier

Dato : 11-08-02 21:17

Jeg håber, dette er den rigtige gruppe.

Jeg skriver ofte mindre dokumenter i wordpad. Når jeg gemmer dem, opfatter
computeren dem som word-filer.

Så når jeg dobbeltklikker på en sådan fil, åbnes word (og ikke wordpad), men
selve dokumentet kan ikke åbnes. (Der kommer i stedet en fejlmeddelelse.)

Hvad skyldes dette, og hvordan kan jeg løse problemet?

Mvh.
Lars

Fra : [Gaunt] Crash Overri~

Dato : 11-08-02 21:19

Lars Rosenmeier (fornavn.efternavn@vip.cybercity.dk) skrev :
> Jeg skriver ofte mindre dokumenter i wordpad. Når jeg gemmer dem,
> opfatter computeren dem som word-filer.

Vælg RTF i stedet for DOC, når du gemmer - det burde kunne løse problemet.
--
crash override / streetwise.dk
640K ought to be enough for everyone.

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 11-08-02 21:29

Lars Rosenmeier wrote:
> [...]
> en fejlmeddelelse.)
>
> Hvad skyldes dette, og hvordan kan jeg løse problemet?

Det er en kendt fejl i Windows - hvis man skriver i wordpad version
6.0, insisterer programmet på at åbne i Word 9x - (f.eks. Word 97) - og
her er det, der sker problemer: Wordpad 6.0 er ikke kompatibel med
Word -9x.

Man kan åbne dokumentet ved at åbne Wordpad og hente det ind i
programmet på almindelig vis og så gemme det i rtf-format. Det skulle
løse problemet.
Arne H.Wilstrup

Fra : Lars Rosenmeier

Dato : 12-08-02 13:33

"Lars Rosenmeier" <fornavn.efternavn@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

<snip>

Jeg siger tak til jer begge.

[I øvrigt sjovt at rende ind i Arne uden for dk.politik. : ) ]

Mvh.
Lars