PC kører langsomt
Fra : Bobby Sixkiller

Dato : 12-08-02 02:21

Har netop siddet og rodet med min kammerats PC - har den subjektive
fornemmelse at PCen kører langsommere end hvad den burde - har selv en PC,
der minder meget om hans og den kører væsentligt hurtigere.

Der er tale om følgende PC:
Tbird 1,4Ghz
DFI AK 76 SN Motherboard
512 MB DDR Ram
GF 2 GTS
40 Gb HD
Brænder, DVD-Rom
SB Lydkort, Modem, Printer
Alle biosindstillinger som de står i manualen.
Kører WinXP Pro

PCen booter op normalt og der står "AMD Thunderbird 1400Mhz", men hvis jeg
kigger under Kontrol Panel -> System står hastigheden kun som ca. 690 MHz -
altså ca. halvdelen. TweakXP opgiver CPU-hastigheden til 1.4 GHz.

Reinstallation af OS har været forsøgt, HD'en kører DMA-5. Nogle forslag?

Fra : Leony

Dato : 12-08-02 08:09

"Bobby Sixkiller" <Spammers@Will.Be.Shot> skrev i en meddelelse

> Har netop siddet og rodet med min kammerats PC - har den subjektive
> fornemmelse at PCen kører langsommere end hvad den burde - har selv en PC,
> der minder meget om hans og den kører væsentligt hurtigere.

Prøv at konvertere noget video eller nogle cd'er til mp3. Dette skulle gerne
give et billede af performancen for de 2 cpu'er. Hvis tiderne er ens, så
skulle der ikke være nogen problemer, hvis din cpu klarer opgaverne på den
halve tid så er der et problem.
Der kan jo være forskel på performancen på jeres bundkort.

> [...]
MHz -
> altså ca. halvdelen. TweakXP opgiver CPU-hastigheden til 1.4 GHz.

Hvis den bliver fundet som en AMD T-Bird 1400 MHz af BIOS og af TweakXP, mon
så ikke Wi´ndows tager fejl. I kan prøve med WcpuID:
http://hp.vector.co.jp/authors/VA002374/src/download.html
så vil du få information om cpu'en.

--
mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/

Fra : Michael Thomsen

Dato : 12-08-02 09:25

Du kan evt lave en 3DMark 2001 SE test på begge maskiner og se om talene
ligger ordentligt iforhold til på internetttet.

Mvh Michael

Fra : JRS

Dato : 12-08-02 16:22

"Michael Thomsen" <gichael@hunters.dk> skrev i en meddelelse
> Du kan evt lave en 3DMark 2001 SE test på begge maskiner og se om talene
> ligger ordentligt iforhold til på internetttet.

og så lige tænke ved at ens egen score altid vil ligge som en af de laveste
i gruppen da hele madonions database er bygget på Over Clockede systemer ..

MVH
JRS

Fra : Tinky Winky

Dato : 12-08-02 13:04

> Reinstallation af OS har været forsøgt, HD'en kører DMA-5. Nogle forslag?

Kør PCMARK 2002. Sammenlign resultater. madonion.com

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 12-08-02 18:07

In news:aj72h7$q2q$1@news.net.uni-c.dk, Bobby Sixkiller said:

Snip

> [...]
> CPU-hastigheden til 1.4 GHz.
>
> Reinstallation af OS har været forsøgt, HD'en kører DMA-5. Nogle

Har du sørget for evt. drivere til IDE controller/Chipset osv?

-Sune