Jeg mangler Mozilla
Fra : [Gaunt] Crash Overri~

Dato : 11-08-02 13:02

Hvor finder jeg browseren Mozilla, og ligger den tæt på af Netscape?

Jeg ville gerne kunne sige at mine sider fungerer i IE og en *nix browser ..
men er Mozilla det bedste valg, eller burde jeg måske overveje Netscape?

--
crash override / streetwise.dk
640K ought to be enough for everyone.

Fra : Anders Lund

Dato : 11-08-02 15:56

[Gaunt] Crash Override <so@be.it> wrote:

> Jeg ville gerne kunne sige at mine sider fungerer i IE og en *nix
> browser .. men er Mozilla det bedste valg, eller burde jeg måske
> overveje Netscape?

Det kan man da ikke sige.

"Denne side understøtter alle operativsystemer" ?

Ved godt at Mozilla ikke kommer til alle OS'er, men man kan da ikke sige at
et OS er understøttet, hvis man ikke har testet siden med det pågældende OS.
Desuden er det jo ikke sikkert at alle de browsere som findes til det OS
virker med din side.

--
Anders Lund - spam2002q3@andersonline.dk
OE-QuoteFix - http://jump.to/oe-quotefix

Fra : [Gaunt] Crash Overri~

Dato : 11-08-02 16:28

Anders Lund (news@anders.adsl.dk) skrev :
> Det kan man da ikke sige.

Det retter jeg så.

Fra : Anders Lund

Dato : 11-08-02 16:52

Fra : Jens Christian Gram

Dato : 11-08-02 13:15

"[Gaunt] Crash Override" <so@be.it> writes:

> Hvor finder jeg browseren Mozilla, og ligger den tæt på af Netscape?

Mozilla kan du finde på www.mozilla.org, og da Netscape 6.* blot er en
"kopi" (dog med små ændringer) af Mozilla, må de vel siges at ligge tæt
på hinanden.

> Jeg ville gerne kunne sige at mine sider fungerer i IE og en *nix browser ..
> men er Mozilla det bedste valg, eller burde jeg måske overveje Netscape?

Mozilla er skam ikke en *nix browser :) Den er også en Windows, MacOS og
OS/2 browser :)

Jens Christian Gram
jussi@jussi.dk

Fra : [Gaunt] Crash Overri~

Dato : 11-08-02 13:18

Jens Christian Gram (jussi@jussi.dk) skrev :
> Mozilla er skam ikke en *nix browser :) Den er også en Windows, MacOS
> og OS/2 browser :)

Det ved jeg - skal selv bruge den under Windows .. men den kan bruges til
Linux bl.a. - og så kan jeg med god samvittighed sige jeg understøtter dem
osse

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 11-08-02 14:33

[Gaunt] Crash Override skrev:

> Det ved jeg - skal selv bruge den under Windows .. men den kan bruges til
> Linux bl.a. - og så kan jeg med god samvittighed sige jeg understøtter dem
> osse

Man er på vildspor, så snart man taler om at understøtte en bestemt
browser (og man er endnu mere på vildspor, hvis man tror, at man
"understøtter Linux" bare fordi, ens site kan ses i Mozilla. Der findes
jo også andre browsere til Linux).

Det er en uskik, når webdesignere taler om at understøtte bestemte
browsere. Det, man bør gøre, er at skrive gyldig HTML. Hvis der så er
enkelte browsere, der er fejlfyldte og derfor viser ens gyldige kode
forkert, så kan man begynde at tilføje enkelte ting til sin kode, der
tager højde for de dårlige browsere.

Fra : [Gaunt] Crash Overri~

Dato : 11-08-02 14:36

Jonas Koch Bentzen (ingen.email@eksempel.dk) skrev :
> [...]
> enkelte browsere, der er fejlfyldte og derfor viser ens gyldige kode
> forkert, så kan man begynde at tilføje enkelte ting til sin kode, der

Kom du ikke lidt OT her? ;)

Fra : Ivar Madsen

Dato : 11-08-02 16:59

On Sun, 11 Aug 2002 15:32:30 +0200, Jonas Koch Bentzen
<ingen.email@eksempel.dk> wrote:

>Det er en uskik, når webdesignere taler om at understøtte bestemte
>browsere. Det, man bør gøre, er at skrive gyldig HTML.

Enig.

> Hvis der så er
>enkelte browsere, der er fejlfyldte og derfor viser ens gyldige kode
>forkert, så kan man begynde at tilføje enkelte ting til sin kode, der
>tager højde for de dårlige browsere.

Hvorfor dog det?
Jeg mener at man så må sige at browsseren ikke overholder standaren,
brug en browser der overholder standarene.
Det er IMO den eneste måde at få alle browser til at overholde
standarden, og uden det, så vil der være problemmer.

--
news.milli.dk fører pga. HD problem på min arbejdsmaskine
kun de grupper jeg selv følger mere eller mindre med i.

Fra : Thomas Lindgaard

Dato : 11-08-02 23:17

"[Gaunt] Crash Override" <so@be.it> wrote in

> Det ved jeg - skal selv bruge den under Windows .. men den kan bruges
> til Linux bl.a. - og s† kan jeg med god samvittighed sige jeg
> underst›tter dem osse

Det er så lige spørgsmålet... IE fås både til Windows og Mac (og *nix) men
IE 5.0 til Windows og Mac er skam ikke ens - noget af browseren er måske
blevet skrevet om, da den blev portet til den andet styresystem, hvorved
forskelle kan opstå...

.... bare lige for at være lidt på tværs :)

Mvh.
/Thomas

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 11-08-02 14:36

Kender du http://google.com ? Søger du på "Mozilla" er det første resultat
http://mozilla.org så helt skjult er det altså ikke

> og ligger den tæt på af
> Netscape?

Ja, men Mozilla er somregel et lille skridt foran Netscape, da Netscape er
bygget på Mozilla... og det ta'r lige et stykke tid.

> Jeg ville gerne kunne sige at mine sider fungerer i IE og en *nix
> browser ..

Hvorfor så ikke installere Linux? Så du kan prøve *nix browsere ordenligt.
Både RedHat og Mandrake er ret lette at installere.

> men er Mozilla det bedste valg, eller burde jeg måske
> overveje Netscape?

Ta' du bare og test i Mozilla, IE og Opera på Windows. Husk også
http://validator.w3.org

--
Lars

Fra : [Gaunt] Crash Overri~

Dato : 11-08-02 14:40

Lars Jørgensen (lagojo@hotmail.DOT.com) skrev :
> Hvorfor så ikke installere Linux? Så du kan prøve *nix browsere
> ordenligt. Både RedHat og Mandrake er ret lette at installere.

Og så kunne jeg lige købe en Macintosh computer og et par skiver med beOS og
OS/2 så jeg er dækket helt ind? Nej tak

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 11-08-02 15:13

> Og så kunne jeg lige købe en Macintosh computer og et par skiver
> med beOS og OS/2 så jeg er dækket helt ind? Nej tak

Hehe... ja ja, du skal have mindst fire maskiner og otte OS'er stående
parat.

Nej... det er nu let nok at have en eller anden Linux liggende på
harddisken. Især nu hvor harddiskplads er noget de fleste har nok af og nu
hvor du gerne vil "med god samvittighed " skrive at du understøtter
"*nix-browsere", er det altså lettest selv at teste.

Vurder selv hvad du har brug for at teste på, men husk lige W3C. Holder du
dig til standarterne, kan du skyde skylden på browseren og ikke dig selv

--
Lars