vask af skoletaske.
Fra : Lumholdt&Riber

Dato : 10-08-02 20:11

Er der nogle der har prøvet at maskinvaske ungernes nylonskoletasker? I
forretningen anbefaler de, at den bare skal tørres med en våd klud, men jeg
kan ikke få den ren...!
Har I erfaringer hører jeg gerne fra jer,

Hilsen Pernille R.

Fra : Vagn Torup & Rikke B~

Dato : 10-08-02 22:02

Lumholdt&Riber <Ribermail@kabelnettet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:wpe59.74$w41.1499@news.get2net.dk...
> [...]
jeg
> kan ikke få den ren...!
> Har I erfaringer hører jeg gerne fra jer,

Mine ungers børnehavetasker er lavet af 100 nylon og de klarer fint en vask
ved 40 gr. med centrifugering og det hele.
Et er hvad butikken anbefaler, men måske sidder der et vaskemærke i der
siger noget andet?
Umiddelbart kan jeg ikke forestille mig, at de ikke må komme i maskinen.
Alternativt kan du jo prøve med opvaskesæbe og en neglebørste på de værste
pletter, plejer at være effektivt.
MVH Rikke
--
Du kan finde ideer til aftensmaden,
aktiviteter med ungerne, sparetips,

Fra : Lumholdt&Riber

Dato : 10-08-02 22:18

Hej Rikke,

Tjekkede den en ekstra gang for en vaskeanvisning men der er der ikke, det
eneste der står er at den er lavet af 100% polyester, mon det også går an i
vaskemaskinen? Det håber jeg, ellers tak for dit svar,

Hilsen Pernille

Fra : Jie

Dato : 10-08-02 22:47

"Lumholdt&Riber" <Ribermail@kabelnettet.dk> skrev i en meddelelse

Hmm... Jeg plejer nu, at smide min søns taske i vaskemaskinen på 30-40
grader. Da den ofte er så beskidt efter en uge til og fra børnehave. Og det
er der intet sket noget ved, andet end den er blevet ren ;)

/Jie

Fra : Vagn Torup & Rikke B~

Dato : 11-08-02 14:59

Lumholdt&Riber <Ribermail@kabelnettet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:vof59.84$w41.1434@news.get2net.dk...
> [...]
> eneste der står er at den er lavet af 100% polyester, mon det også går an
> vaskemaskinen? Det håber jeg, ellers tak for dit svar,

Smid du den bare i maskinen, hvis du ikke allerede har gjort det. Jeg er
99,9% sikker
på, at der ikke sker andet, end at den bliver ren.
MVH Rikke

Fra : MileaMillz

Dato : 11-08-02 14:30

> [...]
jeg
> kan ikke få den ren...!
> Har I erfaringer hører jeg gerne fra jer,

Bare i vaskemaskine ved ca. 40 grader..det sker der intet ved *S*

Mvh. Milea

Fra : Bro

Dato : 12-08-02 00:49

> [...]
jeg
> kan ikke få den ren...!
> Har I erfaringer hører jeg gerne fra jer,

Hej Pernille...
Jeg havde alternativerne: Smid den i vaskemasinen eller smid den væk!
Jeg valgte vaskemaskinen selvom der stod at den ikke kunne tåle vask, - og
nu har vi en fin ren skolerygsæk!
Den fik endda en tur i tørretumbleren, - det tog den heller ikke skade af.

V.H.Helle

Fra : Lumholdt&Riber

Dato : 12-08-02 19:01

Hej alle og tak for jeres svar.
Skoletasken blev næsten som ny igen efter en maskinvask på 40 grader.

Hilsen Pernille.