Referencer i postgresql
Fra : Kim

Dato : 11-08-02 00:33

hej

jeg har en problemstilling ala understående hvor referencen i tabel2 ikke
kan skabes.

tabel1 (
id int primary
)

tabel2 (
id int primary
refTabel1 int [] references tabel1
)

fejlen er :
ERROR: Unable to identify an operator '=' for types 'integer[]' and 'integer'
   You will have to retype this query using an explicit cast
hvordan caster jeg refTabel1 int [] så den finder ud af at det ikke er
selve arrayet som skal referere til id i tabel1, men derimod et array af
referencer til tabel1.

håber det giver lidt mening

vh
Kim

Fra : Jakob Andersen

Dato : 10-08-02 22:56

"Kim" <ljkadf@lskdfljsdf.dk> wrote
> hvordan caster jeg refTabel1 int [] så den finder ud af at det ikke er
> selve arrayet som skal referere til id i tabel1, men derimod et array af
> referencer til tabel1.

Ovenstående har været diskuteret på postgres listerne utallige gange. Når du
bruger Contraints skal datatyperne være ens.

Kig evt. her: <http://shor.ter.dk/683713640>

--
Jakob Andersen
http://www.stresscd.dk/ - Udnyt stress positivt