SQL Server - default data...
Fra : Hans Nielsen

Dato : 10-08-02 12:06

Hej

Jeg har brug for at "loade" (ca. 100 rækker fordelt over 3 tabeller) default
data ind i forskellige tabeller. Jobbet skal nok afvikles 4 gange per døgn.

Men hvordan gør jeg det nemmest? Først gang skal data exporteres fra
tabellerne, som skal bruges fremover, også skal jeg på en eller anden måde
sætte et job igang som importerer det, kan nogen give et par hints?

Hans

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 10-08-02 13:35

"Hans Nielsen" <hn33211___spam@hotmail.com> wrote in message
> [...]
default
> data ind i forskellige tabeller. Jobbet skal nok afvikles 4 gange per

Hvis det ikke er mer end ca 100 rækker, så kan du evt lægge det ind ind i en
SP med en række inserts
Alternativt kan du lave noget bcp import af csv filer
Jeg bruger selv MSAccess til eksport/medie, når jeg skal flytte data mellem
servere med forskellig codepage setup
Det virker suverænt

> Men hvordan gør jeg det nemmest? Først gang skal data exporteres fra
> tabellerne, som skal bruges fremover, også skal jeg på en eller anden måde
> sætte et job igang som importerer det, kan nogen give et par hints?

Under Management har du SQL server Agent, den er som skabt til jobbet