Tv-out ødelægger mit scart-stik!!
Fra : Søren Mølgaard

Dato : 10-08-02 09:59

Hej.

Jeg Har et Asus AGP-V7100 Geforce 2 grafikkort m Tv-out.

En gang imellem når jeg aktiver tv-out funktionen brænder scarporten på
Tv'et så at sige af.
Den virker ganske enkelt ikke mere!

Dette er imponerende iriterende, og dyrt i forsikringspenge og tv'er, så jeg
har brug for hjælp!
Er der nogen der har løsningen eller selv oplevet noget lignende?, i så fald
på hvilke kort?

Mvh Søren

Fra : Ole Stigaard

Dato : 10-08-02 10:28

"Søren Mølgaard" <s_molgaard@stofanet.dk> skrev i en meddelelse news:aj2h2r$om1$1@sunsite.dk...
> [...]
> har brug for hjælp!
> Er der nogen der har løsningen eller selv oplevet noget lignende?, i så fald
Er din PC ordentligt jordet? Hvis ikke, kan der stå en spænding på skærmen i dit kabel. Jeg har selv frændt et indangstrin i en
forstærker af på den konto
Løsningen er at få lavet jord på computeren, og gerne hvis det er muligt (det er det nok ikke på et consumer TV) få monterert jord
på TV'et også.

--
Held og lykke Ole S

Fra : Søren Mølgaard

Dato : 10-08-02 12:01

> [...]
> Løsningen er at få lavet jord på computeren, og gerne hvis det er muligt
(det er det nok ikke på et consumer TV) få monterert jord

Det giver rigtig god mening, men hvordan gør jeg det?

Skal der professionelle til, eller kan jeg selv gøre det?

mvh Søren

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 10-08-02 13:44

"Søren Mølgaard" <s_molgaard@stofanet.dk> wrote in message

> (det er det nok ikke på et consumer TV) få monterert jord

Nej TV plejer ikke at kunne Jordes...

Men det er da muligt at lave en portential udligning til
antenneinstallationen. Så antenne anlæget og computer jorden har samme
portentiale.

> Det giver rigtig god mening, men hvordan gør jeg det?
>
> Skal der professionelle til, eller kan jeg selv gøre det?

Ja det skal der.. Hvis der allerede er jord i boligen, skal der evt sættes
en ekstra gruppe, og dertilhørende EDB stik ved computeren.

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 10-08-02 16:49

Bjarke Hansen wrote:

> Ja det skal der.. Hvis der allerede er jord i boligen, skal der evt sættes
> en ekstra gruppe, og dertilhørende EDB stik ved computeren.

Hvorfor ?

Hvis jeg forbinder rammen (stålskelettet) i mit TV med et kabel til min
PC's jord -> kabinet, hvad sker der da ?

Og jeg ved godt, at der er forskel om fase eller 0 vender rigtigt i
stikket, men betyder det noget på et TV / PC forbundet med s-video ?

Gerne med henvisning til beskrivelse.

Er ved at lave en PC optager og afspiller i specialkasse, så jeg er
meget interesseret.

--
Med venlig hilsen Erik G. Christensen
Rådgiver for flere danske svinebønder.