W98->VMWare->SuSE 8.0 prof.
Fra : Stig Mogensen

Dato : 09-08-02 20:44

Burde det ikke være muligt at spille gamle(ikke vildt CPU krævende) spil på
en W98, der er installeret i VMWare, på en SuSE platform?

Grunden til at jeg spørger, er at nu vil min gamle "Need for SPeed - High
Stakes" ikke køre på W98...og jeg havde lige gået og glædet mig

/Stig

Fra : enrique

Dato : 09-08-02 21:13

On Fri, 09 Aug 2002 21:43:55 +0200, Stig Mogensen wrote:

> [...]
>
> Grunden til at jeg spørger, er at nu vil min gamle "Need for SPeed -
> High Stakes" ikke køre på W98...og jeg havde lige gået og glædet mig

VMWare gfx kort driver understytter ikke DirectX (3D eller hva' det fis nu hedder)

--
Mvh. / Kind regards
Henrik Farre

Fra : Stig Mogensen

Dato : 09-08-02 22:44

> VMWare gfx kort driver understytter ikke DirectX (3D eller hva' det fis nu
> hedder)

Men OpenGL kører?

/Stig

Fra : enrique

Dato : 09-08-02 23:03

On Fri, 09 Aug 2002 23:43:45 +0200, Stig Mogensen wrote:

> Men OpenGL kører?

Det kommer nok igen an på hvad deres driver understøtter.

Fra : XoDeus

Dato : 10-08-02 09:19

har du sørget for at have installeret vmware tools lige efter din win98
inst afsluttede??

//XoDeus

Fra : Stig Mogensen

Dato : 10-08-02 10:23

> har du sørget for at have installeret vmware tools lige efter din win98
> inst afsluttede??

Ja.
Jeg har også kigget på VMWare's supportside, og i deres manual.
Ligeledes er der søgt på SuSEs supportsider. Der er tilsyneladende inge
referenser til at køre spil, gennem VMWare

/Stig

Fra : Daniel Nielsen

Dato : 10-08-02 11:28

On 09/08-02 21.43, Stig Mogensen wrote:
> [...]
>
> Grunden til at jeg spørger, er at nu vil min gamle "Need for SPeed - High
> Stakes" ikke køre på W98...og jeg havde lige gået og glædet mig

Hej... har du proevet at kigge paa winex??? http://www.transgaming.com

/Daniel

--
There are no great men, only great challenges that ordinary men are forced
by circumstances to meet.

Fra : Stig Mogensen

Dato : 10-08-02 14:13

> Hej... har du proevet at kigge paa winex??? http://www.transgaming.com

Winex er en mulighed jeg seriøst overvejer pt.
Men såvidt jeg kan ser derpå, så køber man ikke et stykke software, men
nærmere et "abonnement", så Direct3D baserede spil, kan køre på Linux?

/stig

Fra : Daniel Nielsen

Dato : 10-08-02 14:22

On 10/08-02 15.12, Stig Mogensen wrote:

> [...]
> Men såvidt jeg kan ser derpå, så køber man ikke et stykke software, men
> nærmere et "abonnement", så Direct3D baserede spil, kan køre på Linux?

Noget i den stil... for at se status, kan du prøve at søge på det
spil du vil køre på deres hjemmeside, og så se hvad andre har af
erfaringer...

/Daniel

Fra : Peter Jespersen

Dato : 11-08-02 18:33

On Sat, 10 Aug 2002 10:27:39 +0000 (UTC), Daniel Nielsen wrote:

>Hej... har du proevet at kigge paa winex??? http://www.transgaming.com

Det kræver så at man har et nVidia grafikkort!

Live long and prosper...
Peter Jespersen, member of Team OS/2 Denmark, Linux User #221493
flywheel@illogical.dk
http://www.illogical.dk
I'm easy to please as long as I get my way.

Fra : Daniel Nielsen

Dato : 11-08-02 18:59

On 11/08-02 17.33, Peter Jespersen wrote:

> Det kræver så at man har et nVidia grafikkort!

Nja... det kommer vel an på hvad spil du vil køre, og hvor meget hw
acc. du vil have.. The Sims kører glimrende på non-Nvidia kort...

/Daniel