lidt OT måske men...
Fra : TheZub

Dato : 09-08-02 20:33

hej

jeg sidder lige og roder med noget netværk i linux, og hvor jeg gerne vil
have ændret computernavnet fra "localhost" til "linux"

dette har jeg prøvet på i filen
/proc/sys/kernel/hostname

hvor der før stod "localhost.localdomain" står der nu "linux.localdomain"
men når jeg har gemt og genstartet pc'en hedder den igen localhost, og jeg
aner ikke hvorfor

jeg har ingen GUI på denne maskine

--Jacob

Fra : Kent Friis

Dato : 09-08-02 20:47

Den Fri, 9 Aug 2002 21:33:09 +0200 skrev TheZub:
> [...]
>men når jeg har gemt og genstartet pc'en hedder den igen localhost, og jeg

/proc ligger i RAM, og forsvinder derfor ved reboot.

Jeg ved ikke lige hvilken distribution du kører, men prøv at kigge i
/etc/HOSTNAME eller evt /etc/rc.config (den sidste er vist speciel for
SuSE).

Mvh
Kent

PS: Har jeg ikke hørt det nick før? Kommer du tilfældigvis fra Ribe?
--
Ny tegning på http://195.54.71.150/~kfr/grafik/
- desværre uden DNS for tiden.

Fra : TheZub

Dato : 09-08-02 20:58

hehehe... jo jeg kommer fra ribe...

og jeg kører med redhat v. 7.1 der er ingen /etc/hostname... men skal jeg
lave den ?

--Jacob

Fra : Kent Friis

Dato : 09-08-02 21:30

Den Fri, 9 Aug 2002 21:57:47 +0200 skrev TheZub:
>hehehe... jo jeg kommer fra ribe...

og du kender min lillebror Mike?

>og jeg kører med redhat v. 7.1 der er ingen /etc/hostname... men skal jeg
>lave den ?

Nej, jeg tror vi lige skal have en af RedHat-nørderne til at svare på
hvor hulen man ændrer hostnavnet.

Kan linuxconf ikke klare det, eller har du heller ikke den installeret?

Mvh
Kent

Fra : TheZub

Dato : 09-08-02 21:37

hehe... ja det gør jeg.. ;)

jeg har fundet ud af problemet...

Fra : _ carsten thomsen

Dato : 09-08-02 23:48

Hej!

En anden gang bør du måske stille spm. i dk.edb.system.unix - der får god
hjælp af Linux-nørder i den gruppe!

Go weekend!

Hilsen
Carsten