firewire probs
Fra : Christian Catu

Dato : 09-08-02 21:11

Hejsan
Jeg har lige installeret mit firewirte kort igen på min win xp maskine. Det
har været ude i et stykke tid pga manglende pci plads.
Nu kan jeg ikke fgå det igang. I enhedshåndtering er der et ! ud for 1394
Net Adapter, under network adapters. Og når jeg tænder kameraet sker der
ingenting. Det er et Cherri 1394 kort, og det har virket før. Trykker man
egenskaber for 1394 net adapter står der
This device cannot start. (Code 10)

Click Troubleshoot to start the troubleshooter for this device.

Jeg kan ikke få det igang.
Nogen der kan hjælpe?

/Catu

Fra : Ukendt

Dato : 10-08-02 12:03

Christian Catu wrote:
> Hejsan
> Jeg har lige installeret mit firewirte kort igen på min win xp maskine. Det
> har været ude i et stykke tid pga manglende pci plads.

Hvis man har alle PCI-slots fyldt, kan man ikke undgå at der er et eller
flere devices som deler interrupt.
Det er dog ikke alle devices som vil være med til det, og der er ingen
standardløsning på det.
Bl.a. SB Live lydkort og visse netkort er ikke glade for det.
Prøv at bytte rundt på PCI-kortene, på den måde kan du måske se et
mønster i hvilke PCI-kort der deler interrupt alt efter hvilket slot de
sidder i.
Alternativt kan man prøve at frigøre de interrupts som ellers er brugt
af de devices man ikke bruger; f.eks. serielporte(IRQ 3 og 4),
parallelport(7), og måske USB(?), ved at disable disse i BIOS'en.