500 tegns grænse til kald af .exe-filer fr~
Fra : Mads Kristensen

Dato : 09-08-02 09:39

Hej Gruppe
Jeg sidder og laver en lille asp-side, der skal lave et kald til en
..exe-fil.
Det foregår nu ved at jeg igennem en komponent (aspexec) fyrer en kommando
af, der starter exe-filen med en række parametre.
Problemet er bare, at hvis parameterlisten overskrider ca. 500 tegn, så
læses de sidste parametre ikke med.

Hvis jeg laver en bat-fil, der indeholder den meget lange tekst, og kører
den fra kommando-linien er der ingen problemer, men kører jeg den samme
bat-fil fra asp-koden, så korter den igen parameterlisten ned til omkring
500 tegn.

Efter at have skiftet windows-version fra windows 2000 til windows XP er der
dog ingen problemer(!!!), men eftersom web-serveren kører windows 2000, kan
jeg desværre ikke bare nøjes med at opdatere operativsystemet på denne.

Findes der mon nogen, der har nogen ideer til hvordan et sådant problem
løses??

Mvh. Mads

Fra : Tobias Hinnerup

Dato : 09-08-02 09:54

Generer en bat-fil (som bare er en tekst fil) fra ASP med FSO, der udfører
din kommando med de relevante parametre, og udfør denne batfil fra ASP
(hvilket du kan gøre uden brug af specielt installerede komponenter (run
method), som jeg f.eks. gør det på
http://212.242.63.122/2002/experiments/email/

/Tobias