Er der noget jeg skal være opmærksom på?
Fra : Kim

Dato : 09-08-02 09:08

Hej

Jeg skal til at anskaffe mig en ny pc og har kig på nedenstående hardware.
Jeg er dog lidt i tvivl om der er nogle ting, jeg skal holde mig fra, og i
stedet vælge noget andet hardware. Jeg er dog fast besluttet på, at det skal
være en P4 Northwood 2.26GHz/533

Hardware:
Pentium4 Northwood2 2.266GHz In-a-Box Socket 478 / 512KB / FSB 533MHz
Asus P4B533-E ATX Socket 478 / i845E / 6PCI-1AGP / IDE100 RAID133 / Audio
Performance DDR3200 RAM 512MB 184pins / 64bit(72bit) / 7,5ns / 1. Parts
Asus AGP-V8440 Ultra/DVI AGP / 128MB DDR / 2048x1536 / GeForce4 Ti 4400
Asus DVD-E616 DVD 16X / CD 48X / IDE100
Plextor PlexWriter PX-W4012TA Internal Bulk 40X/40X/12X / 4MB / IDE
Maxtor DiamondMax Plus D740X 80GB Fluid 2MB / 8,5ms / 7200RPM / IDE133 / 3
Years
Soundblaster SoundBlaster Audigy Player Bulk PCI / IEEE1394 Firewire
Sony 3½" / 1,44MB
Chieftech Dragon MidiTower AX-01SLD Alu ATX 2x3½" + 3x5¼" / 3x3½" / 300W PSU

Kan det motherboard kører med PC3200 DDR RAM?
Burde man vælge et Pioneer DVD Slot in i stedet for Asus?
Skulle man vælge en anden brænder - Liteon måske?

Håber på nogle gode svar.

--
Kim

Fra : Kurt Lund

Dato : 09-08-02 09:43

> [...]
> Burde man vælge et Pioneer DVD Slot in i stedet for Asus?
> Skulle man vælge en anden brænder - Liteon måske?

Ang ram gå op Asus hjemmeside og læs der.
Jeg vil vælge et Toshiba SD M1612 DVD, det læse alt og er meget hurtigt /
stabilt.
Brænder: kommer an på din pengepung, jeg har Plextor, men jeg tror ikke der
er den store forskel på de 2 mærker.
før end den evt går i stykker og skal til reperation, så er der MEGA
forskel...

Kurt

Fra : JRS

Dato : 09-08-02 11:11

"Kurt Lund" <klander@pc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
der
> er den store forskel på de 2 mærker.
> før end den evt går i stykker og skal til reperation, så er der MEGA

Jeg har nu haft min LiteOn 16x10x32 i ca ½ år, har brændt omkring 100cd'er
og har ikke haft en eneste fejlbrænding eller bufferunderrun .. Så jeg kan
da kun anbefale den

MVH
JRS

Fra : -=Madsen=-

Dato : 09-08-02 11:12

<--------------------->

Ja, http://www.tweakup.dk/artikler/CPU/I845eperformance/1.htm

> Burde man vælge et Pioneer DVD Slot in i stedet for Asus?

Nej ikke slot in, Asus er sikkert udmærked, men af andre gode kan jeg nævne
Thoshiba & LG

> Skulle man vælge en anden brænder - Liteon måske?

Det er svært at svare på, plextor er godt, men det ser ud til Liteon kan
noget mere med "Correct EFM-Encoding", prøv at kikke her
http://www.elby.ch/english/products/clone_cd/writers/a.html

<-------------------->

Fra : Esben

Dato : 09-08-02 16:36

"Kim" <kim_hansen@pc.dk> skrev i en meddelelse
> Burde man vælge et Pioneer DVD Slot in i stedet for Asus?

Pioneer slot in larmer for meget :/

--
Esben

Fra : Kim

Dato : 09-08-02 18:12

Hej igen

Jeg har valgt at tage et Asus P4S8x med SIS648 chipset. Dette board
understøtter officielt DDR333.

Angående dvd drevet, så jeg har valgt at gå efter Asus, da jeg før har haft
et Slot in fra Pioneer og dette var jeg ikke helt tilfreds med.

--
Kim

Fra : Dennis Kristensen

Dato : 11-08-02 11:50

Lad mig sige det sådan: Jeg købte en Plextor for cirka 1½ år siden eller
noget i den stil og brænder meget på den. Den eneste fejlbrænding jeg har
fået var pga jeg kørte med en virkelig low-price cd... Kan kun anbefales...