udma, hvordan testes det?
Fra : Lars Lundegaard Olse~

Dato : 09-08-02 00:37

jeg har for nylig købt ny hd, og controller. nu vil jeg gerne teste hvilken
udma mode de kører, da jeg tror de ikke er konfiguret optimalt.
findes der noget software der kan klare dette

mvh. lars

Fra : Martin Østerberg

Dato : 09-08-02 01:19

On Fri, 9 Aug 2002 01:36:59 +0200 skrev "Lars Lundegaard Olsen"
<lars_l_olsen@net2.dk> .

>jeg har for nylig købt ny hd, og controller. nu vil jeg gerne teste hvilken
>udma mode de kører, da jeg tror de ikke er konfiguret optimalt.
>findes der noget software der kan klare dette

Flere muligheder. Du kan kigge på fabrikanten(ernes) hjemmesider og
lede efter specifikationer, eller prøve med google. Fandt ved at søge
på udma og test dette link du sikkert kan bruge.

http://www.tcdlabs.com/hdtach.htm

Martin

Fra : Rune Skou Larsen

Dato : 09-08-02 02:23

"Martin Østerberg" <dev_null@trashcan.dk> skrev i en meddelelse
> On Fri, 9 Aug 2002 01:36:59 +0200 skrev "Lars Lundegaard Olsen"
> <lars_l_olsen@net2.dk> .

> Du kan kigge på fabrikanten(ernes) hjemmesider og lede efter
specifikationer, eller prøve med google.

Diskens specs fortæller da ikke hvilken tilstand den kører i hos manden! Det
kommer an på an masse andre ting, som fx driver og controller.

> Fandt ved at søge på udma og test dette link du sikkert kan bruge.
>
> http://www.tcdlabs.com/hdtach.htm

HdTach er godt til at benchmarke diske, men siger ikke hvilken tilstand
drevet kører i.

Mvh Rune

Fra : Rune Skou Larsen

Dato : 09-08-02 02:17

Det står i Windows device manager. Jeg kan se at du bruger winXP og så kan
du fx komme derind ved sådan:

Tryk Windows-tast + Pause
Hardware --> Enhedshåndtering --> IDE ATA/ATAPI-controllere --> primær
(eller sekundær) IDE-kanal --> Avancerede indstillinger.

Mvh Rune

Fra : Steen F.

Dato : 09-08-02 03:47

"Rune Skou Larsen" <tazlyold@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Hardware --> Enhedshåndtering --> IDE ATA/ATAPI-controllere --> primær
> (eller sekundær) IDE-kanal --> Avancerede indstillinger.

Og hvad gør man, hvis man har Win98se? Noget software?

--
MVH
Steen

HUSK at fjerne NOSPAM i e-mail adr. og afslut den med .com
HJÆLP!! Århus Festuge 1997: Hvem er musikeren på billedet?
Se link: http://home1.stofanet.dk/happyhome/aarhus/